Jag tror inte att jag missade @Monstermom s poäng, för jag tycker också (vilket jag skrev) att det problematiska är att personer med lässvårigheter får svårt med en sådan text.
Jag tror att de som t ex inte delar in i stycken faktiskt gör sitt bästa.
Okej, jag kan ha missuppfatt. Jag tolkade dig som att det var viktigt aför dig att alla fick komma till tals oavsett skrivsvårighet och det håller jag verkligen med dig om. Jag tolkade dock dig som att det var viktigare att få "tänja" på språket än att att folk skulle förstå vad som skrevs och det instämnde jag inte i. Jag ber om ursäkt om jag missuppfattande dig. Det beror ju också på sammnhang tycker jag nu när jag svarar dig skulle jag exempelvis kunna tänja på och leka med språket på ett vis som jag nog skulle försöka undvika i ett mer allmänt inlägg. Dels eftersom du skrivit att du uppskattar det men också för att jag tror du skulle förstå.
Att ha svårt med stycke indelning är nog ganska vanligt jag har det själv det blir ofta lite väl korta stycken och texten kanske inte delas där det är mest lämligt. Jag tror att en del av dom(ska det vara de eller dem?) som låter bli att dela in texten i stycken kan ha liknande problem och därför vill jag framhålla att jag tycker det är något som är bättre att göra lite tokigt än inte alls. Jag kan ha lite svårt att formulera mig i skrift och jag tycker Bukefalos det är en bra plats att öva på så jag förhoppningsvis kan bli bättre. Här är det lätt för folk att fråga när de inte förstår. Den här typen av trådar använder jag lite för att få tips om vad som kan vara bra att undvika och kan även hitta saker som kan vara bra att använda. Jag är för övrigt riktigt nöjd med styckeindelningen i det här inlägget så ni som läser får gärna påpeka om ni tycker det blev tokigt.