Va?! Berätta varför du tycker så!
Det beror på det, i mitt tycke, otroligt genomusla språket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va?! Berätta varför du tycker så!
Aha. Jag tycker det var friskt att se det i en roman.Det beror på det, i mitt tycke, otroligt genomusla språket.
Aha. Jag tycker det var friskt att se det i en roman.
Dåligt skrivna inlägg gör att jag inte tar till mig innehållet.
Inte ens om det är ett ämne som engagerar dig?
Ja, jag är väl i minoritet. En enda person.Mest troligt inte. Jag tappar intresset när språket är dåligt.
Ja, jag är väl i minoritet. En enda person.
Näe, inte avseende Ett öga rött men att inte tappa intresset när språket är dåligt.Fast inte är du i minoritet i att gilla Ett öga rött?
Men ska bara de som är duktiga på effektiv kommunikation yttra sig?
Men om en viss grupp unga (?) skriver nt eller ja, så leker de väl med språket. Så jäkla svårt är det inte att förstå innebörden.
Men du förstod att det inte är författarens språk, utan berättarjagets, va? Språket säger en del om berättarjaget, och om jag minns rätt framgår det på slutet att han lagt sig till med det språket avsiktligt, för att bli nån annan än den han är egentligen.
Det förstod jag. (Och jag blir lika ointresserad IRL när någon pratar på det viset.)
Jag tror inte att jag missade @Monstermom s poäng, för jag tycker också (vilket jag skrev) att det problematiska är att personer med lässvårigheter får svårt med en sådan text.Nej, givetvis inte men jag tror du missar @Monstermom s poäng.
Jag tolkar henne som att de som kan "skriva ordentligt" bör försöka göra det annars utestänger "vi" lätt personer med lässvårigheter från diskusionerna och att det är lika illa som att utestänga de med skrivsvårigheter.
Det blir helt enkelt trevligast och lättare att ta del av disskussionerna om alla gör sitt bästa utifrån förmåga.
Något annat som inte gör texten svårbegriplig eller så värst störande men som jag ändå finner lite egendomligt är när folk använder dubbla,eller fler, utropstecken. Jag antar att de vill ge extra eftertryck till det som sägs men för mig får det nästan lite motsatt effekt uppfattar det som lite gapigt och överdrivet och jag tror inte det är avsikten hos de som använder det.
Att göra ja av jag verkar vara ett mode bland yngre (?). Är det inte en lek med språket? Att lattja, prova sig fram och tänja lite gränser? Det är väl positivt? Jag tolkar det som att en vet vad det egentligen ska stå, men det är kul att stöka till lite. Ovant att läsa måhända, men inte är det obegripligt?