Kroatien nästa sommar

dressyrtjejen

Trådstartare
Kroatien verkar ha blivit ett populärt sommar-semestermål och jag undrar om någon har varit där i sommar?

Kan ni rekommendera någon speciell ort/ hotell?

Verkar finnas en del att välja på men priserna är rätt mycket högre än om man tex åker till Grekland?

Jag och sambon cyklade från Kroatien till Slovenien, (via Italien) och sedan tillbaka in i Kroatien igen.
Jag tyckte det var löjligt billigt. Ibland tog vi sviter på hotell bara för att det var kul att säga att man bott i sviten. Rekommenderas. Om möjligt, missa inte Lipica i Slovenien, det ligger nära.

Orter tycker jag beror på vad ni vill göra och få ut av semestern, men jag kan inte hålla med om att det var dyrt?! Visst finns det dyrare ställen att ta in på, men det finns mycket att välja på för en bra prislapp och jag upplever standarden som väldigt hög på de dyrare ställena.

Jag har varit där på en ö som heter Brac. Jag gillade det jättemkt.
Det var vackert och Fanns mkt att göra och se på. Folk var väldigt trevliga och det var lätt att prata med folk och åka runt själv då många pratade engelska.
Rekommenderas!

Jag var i en ort som heter Brela söder om Split och det var kanonfint, fina bad (ej stränder, från klippor), otroligt billigt, god mat.
Urusel shopping och inga pubar eller discon om det är det man letar efter.

Förtydligande:

Jag är ute efter en sol o badresa a la charter men dessa resor verkar betydligt dyrare än dito till tex Grekland?

Charter är ju lite speciellt och Kroatien är ju "inne" nu, alltså kan de ta lite mer. Men en snabb koll på ett av charterbolagen så skiljde det inte särskilt mycket mellan Kroatien och Grekland när jag kollade. Grekland är mer etablerat hos charterbolagen i Sverige och utbudet kan vara större på den nivå du önskar ligga på dock.

För en typisk sol- och badsemester skulle jag rekommendera någon av öarna utanför Split. Typ Brac eller Hvar. Finns inte jättemycket att göra, men det är enkelt att göra dagsutflykter med båt till närområdena. Ska man vara där mer än en vecka skulle jag rekommendera att bo en vecka på ett ställe och en på ett annat, för personligen skulle jag bli lite uttråkad. Men där är alla olika. Bra att tänka på är att badskor är en bra grej i Kroatien! Det finns ställen som går bra att bada utan skor, det finns också badstränder som är fulla med sjöborrar.

Liknande trådar

Kultur Mamma har bjudit med mig på en en weekendresa till Öland nästa helg :) . Vi ska bo på hotell, äta gott och vara med på aktiviteter på...
2
Svar
20
· Visningar
880
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 164
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 299
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama