Kriterier för bra ridskola

Du och @carlssonpataket verkar tolka saker väldigt subjektivt.
Är det på någotvis konstigt i din värld att en sak kan betyda olika saker för olika personer?
Jag tror både jag och @carlssonpataket förstår att folk tolkar saker olika, vi behöver inte hålla med varandra vilket vi inte gör.
Men vi sitter ju inte och är otrevliga mot varandra.
Vi klarade upp saken mellan oss och sen frågar du samma sak igen, vad är det för jäkla stil?

Är det på någotvis konstigt i din värld att en sak kan betyda olika saker för olika personer?
Jag tror både jag och @carlssonpataket förstår att folk tolkar saker olika, vi behöver inte hålla med varandra vilket vi inte gör.
Men vi sitter ju inte och är otrevliga mot varandra.
Vi klarade upp saken mellan oss och sen frågar du samma sak igen, vad är det för jäkla stil?

Jösses .

Tycker inte det låter som en speciellt bra ridskola.

Vår dotter rider på ridskola och där är självklart alla ridlärare utbildade. Några är unga men har ungdomsledarutbildning. Barnlektion (ej nybörjare) kostar strax över 200 kr för 45 minuter, men då bor vi inte i närheten av storstad.
Man varvar dressyr, uteritter, markarbete, hoppning och bus och lek barbacka enligt terminsschema. De har även haft lite körning, typ prova på. Det finns två ridhus och två utebanor med olika underlag. En naturbana i skogen.
En häst har gummiband, tre små ponnyer med rätt hopplösa sadellägen har svanskappa. Hagarna är stora och hästarna är ute mycket.

Bra hästhållning är absolut viktigast för mig. Jag kan tycka att livet är slitigt för ridskolehästar ändå liksom så det är riktigt viktigt. Bra ridlärare kommer efter det.

Liknande trådar

Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
736
Senast: ridelev
·
Hästmänniskan Jag är ny här på Bukefalos :) skulle behöva veta vad ni tycker, varning för längre ts men känner mig verkligen hjälplös. Har ridit på...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 261
Senast: Cha9
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Jag har haft, bortsett från ett par månader i höstas, ett riduppehåll på ett par år. Nu kliar det i ridnerverna så jag håller på o blir...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Laylin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama