Så du menar att man ska spärra in alla pedofiler i även om de inte begått något brottJa du får givetvis ha din egen uppfattning men den riktiga är att det är en störning och störda människor skall inte vara ute helt fritt i samhället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så du menar att man ska spärra in alla pedofiler i även om de inte begått något brottJa du får givetvis ha din egen uppfattning men den riktiga är att det är en störning och störda människor skall inte vara ute helt fritt i samhället.
Det är väl varken rimligt eller etiskt korrekt att låsa in människor så länge de inte agerar på sin störning? Vad skulle det landa på i slutändan? Jag har mycket svårt att tänka mig att det bara kommer att vara dessa som spärras in. Det känns lite.. hur ska man säga.. antikt att låsa in personer som inte passar in.Ja du får givetvis ha din egen uppfattning men den riktiga är att det är en störning och störda människor skall inte vara ute helt fritt i samhället.
Sorry, pedofili klassas som en störning. När sedan personen ifråga lever ut sin pedofili så blir han en brottsling...Dina kunskaper i psykiatri verkar ganska ytliga. Pedofili klassas inte som en störning så länge individen inte utsätter barn för sina begär, oftast handlar det då om att individen har en emotionell störning som oftast handlar om avsaknad av empati.
Vad som är riktigt i frågan saknar du uppenbarligen kompetens att avgöra. Var har du tänkt dig att alla pedofiler skall låsas in o enligt vilka lagar?
Sorry, pedofili klassas som en störning.
Ja du får givetvis ha din egen uppfattning men den riktiga är att det är en störning och störda människor skall inte vara ute helt fritt i samhället.
Sorry, men pedofili är en sexuell läggning.
Som folk med emotionell instabil personlighetsstörning, tidigare borderline. De går mig veterligt lösa tills de dömts till fängelse för brott. Precis som alla andra.Så länge de inte skadar sig själv eller någon så ska "störda människor" visst vara ute helt fritt i samhället. Det är vad som är rätt och riktigt enligt såväl lag som etik och moral.
Som folk med emotionell instabil personlighetsstörning, tidigare borderline. De går mig veterligt lösa tills de dömts till fängelse för brott. Precis som alla andra.
Fortfarande inte. Det är en störning!![]()
Så det går nog inte att vara så kategorisk åt varken det ena eller det andra hållet.
Men då får man ju inte använda?
![]()
Ungefär som homofili o zoofili för en mansålder sedan.Inom forskningen råder det, så vitt jag förstått, inte direkt konsensus om pedofili är en störning eller en läggning. Så det går nog inte att vara så kategorisk åt varken det ena eller det andra hållet.
" Pedofili är i första hand en sexuell störning. Den innebär ett varaktigt sexuellt intresse för barn som inte kommit i puberteten eller som befinner sig i tidig pubertet. "Sorry, men pedofili är en sexuell läggning.
" Pedofili är i första hand en sexuell störning. Den innebär ett varaktigt sexuellt intresse för barn som inte kommit i puberteten eller som befinner sig i tidig pubertet. "
Säger Niklas Långström, psykiatriprofessor vid Karolinska institutet och forskningsledare i Kriminalvården,
Källa
http://www.dn.se/insidan/professorn-ger-svar-om-pedofili/
Så sorry![]()
Väldigt fel! Det är en störning och inte en läggning!
Det var min största vinst emotionellt att få reda på att dessa människor verkligen är störda och att det inte är något vanliga människor kan tända på när jag studerade psykiatri som jag nu dessutom jobbar inom.
Det beror på brottets art i förhållande till jobbet.
Upprepade fortkörningar är kanske olämpligt om man ska köra skolbuss men kanske inte om man är kirurg.
Eller personer med utvecklingsstörning.
Ja du får givetvis ha din egen uppfattning men den riktiga är att det är en störning och störda människor skall inte vara ute helt fritt i samhället.