Vilken ångest av dom där klippen. Ryser5. Massvis med mobiliserade ryssar. Jag räknade 456 st.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken ångest av dom där klippen. Ryser5. Massvis med mobiliserade ryssar. Jag räknade 456 st.
"Tur" för Ryssland att de kanske inte kan ge alla vapen dåVill man verkligen sätta vapen i händerna på en växande grupp missnöjda män som tvångsmobiliserats? Jag tror det kommer börja jäsa i Ryssland ...
På de allra flesta sätt står jag till vänster... förutom den extremt huvudlösa energipolitiken S stått för, påeldad av MP. Det är den vi får betala för nu. Det går inte att skrika att vi ska ha elbilar utan att först lösa elförsörjningen.
Tur nog för mig är min bransch rätt het för tillfället och jag hoppas vi snart kommer att kasta bort idiotin att vi inte ska kunna få bryta uran i Sverige.
Beror på vilket parti som öppnar för det. Vissa partier är mer intresserade av arbetsmiljö och miljö i stort än andra.Kanske fel tråd för det, men vad skulle en uranbrytning innebära i Sverige? Är det möjligt att göra det på ett säkert sätt?
Jag anser att om vi skulle bryta uran skulle det ske i statlig regi, frågan är väl om det finns något som är brytbart?Kanske fel tråd för det, men vad skulle en uranbrytning innebära i Sverige? Är det möjligt att göra det på ett säkert sätt?
Det finns gott om brytbart uran i Sverige, det är bara politik som gör att vi inte har några gruvor.Jag anser att om vi skulle bryta uran skulle det ske i statlig regi, frågan är väl om det finns något som är brytbart?
Skulle vara intressant att veta vad det egentligen handlar om
Vore jättebra med en kort beskrivning av det man länkar till
Trodde det skulle funka som youtube att man kunde se det direkt.Vore jättebra med en kort beskrivning av det man länkar till
Jag förstår! Sen är jag en sån som uppskattar lite kontext oavsett om det embeddas eller inte (det är alltså inte riktat mot dig endast).Trodde det skulle funka som youtube att man kunde se det direkt.
Jag anser att om vi skulle bryta uran skulle det ske i statlig regi, frågan är väl om det finns något som är brytbart?
Ah, det har låtit annorlunda från en annan bukefalist. Jag trodde du bara var ute och retade markägare.Vad tror du jag jobbat med sedan 2008?
Och ja, det finns i brytbara mängder.
Kanske fel tråd för det, men vad skulle en uranbrytning innebära i Sverige? Är det möjligt att göra det på ett säkert sätt?
Ah, det har låtit annorlunda från en annan bukefalist. Jag trodde du bara var ute och retade markägare.
Kort svar: Ja.
Uranet i Sverige är inte i form av yellowcake (som har så höga halter att det är riskabelt att hantera vid brytning) utan berget innehåller lägre halter men att det finns så mycket av det berget att det är intressant att bryta.
Det är i dagsläget inte tillåtet att prospektera efter uran i Sverige. Det finns dock vanadin i samma berg (dvs batterimaterial) vilket gör att jag jobbar i samma område fortfarande.
Känns som det är något de vill mörka, men vad är frågan och varför. Tragiskt när förmodligen oskyldiga får sätta livet till. :/Folk som dött märkliga dödar hos Gazprom (ägare av Nord Stream) under bara 2022!
Leonid Shulman "självmordsbrev hittat bredvid kroppen "
Alexander Tyulakov "självmordsbrev hittat bredvid kroppen "
Vladislav Avayev "fru och dotter 13 år även dom hittade döda intill honom"
Andrei Krukovsky "ramlade ner från en klippa"
Yuri Voronov "Skjuten i huvudet"
Finns garanterat fler som varit involverade men inte lika kända som fått möta döden.
Från en artikel ang dessa märkliga dödsfall:
Four of those six were linked to the Russian state-owned energy giant Gazprom or one of its subsidiaries, while the other two were associated with Lukoil, Russia's largest privately owned oil and gas company.
Ja, helt klart! Annars dör inte så många på mindre än ett halvår från samma bolag under så märkliga former. Det är garanterat någonting som man inte ville skulle nå ut.Känns som det är något de vill mörka, men vad är frågan och varför. Tragiskt när förmodligen oskyldiga får sätta livet till. :/