Det sägs att nu kan Ryssland ta i med hårdhandskarna om Ukraina nu skulle sätta igång att anfalla (ny) rysk mark.Såg på nyheterna ikväll att Ryssland har idag annekterat 4 regioner i Ukraina och de som pratar om det säger att det kan förvärra kriget och ev kärnvapen kan användas.
samtidigt tycker jag det är så märkligt att Ryssland kan gå in ovh göra en omröstning och vips är den regionen rysk.
det är ungefär som om norrmän kommit till min kommun hållt en omröstning om vi vill va norskt, vi röstat ja och vips är vi det, men jag tror dock inte regeringen går med på det.
känns lite som fallet med Ukraina, tycker synd om dom. Visar verkligen hur storhetsvansinne ryssen fått.
sen det här att det är okej att bestämma över länder som tidigare ingått i ens ägo (sovjet), jag tycker fortfarande inte det argumentet håller. Ska romarriket återuppstå då Eller varför inte alla erövringar som tidigare hänt i världens historia, har de också rätt att bestämma över de länderna som ingått?
helt sjukt, lite oroad över utvecklingen och Ukraina har snabbansökt om Nato medlemskap, men tror inte de kommer få det beviljat än.
Kanske rent av använda kärnvapen..?
Ungefär som de kärnvapen som användes när Ukraina anfallit tidigare annekterade Krim, eller helikopteranfallet mot Belgorod, eller mot logistiktågen i Rostock vid Don.