kremering???

J

joo

hur gar man till vaga nar man avlivat sin hast och vill ha askan for att sprida den?Lansstyrelsen?Veterinaren?Vem skall man soka tillstand hos och vem vet vart man kan kremera hastar?

Vad jag vet finns det bara ett enda krematorium för hästar i sverige och det ligger i Uppsala. Mer vet jag tyvärr inte.

Det enda stället i sverige som utför enskild kremering är Ulltuna frågan har varit uppe tidigare, en kostnad på 10000 kr(har jag för mig) har nämnts, frakt till Ulltuna tillkommer förstås, inga tillstånd behövs för kremering.
PL

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 307
Senast: Tonto
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 398
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 865
Senast: turbofling
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 409
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka