Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu efter ett nytt kort. Men hittar inget som lockar. Vilka kort har ni? Nuvarande har jag tyckt om då det gett cashback i kontanter.
Jag har Preem-kort (Ikano) för jag har två mackar mellan hem och stall.Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu efter ett nytt kort. Men hittar inget som lockar. Vilka kort har ni? Nuvarande har jag tyckt om då det gett cashback i kontanter.
Man behöver inte handla på kredit bara för att man har ett kreditkort. Jag sätter alltid in pengar i förskott på mina kort, förutom vanliga bankkortet som ju är direkt kopplat till kontot från början.Nu är detta inte vad du efterfrågar men med tanke på att privatekonomi diskuteras just nu på forumet vill jag påtala två saker: forskning har visat att människor tenderar att spendera mer när de använder ett kreditkort jämfört med vanligt kontokort/kontanter samt att kreditkort påverkar kreditvärdigheten negativt.
Bara en liten parantes.
Nu är detta inte vad du efterfrågar men med tanke på att privatekonomi diskuteras just nu på forumet vill jag påtala två saker: forskning har visat att människor tenderar att spendera mer när de använder ett kreditkort jämfört med vanligt kontokort/kontanter samt att kreditkort påverkar kreditvärdigheten negativt.
Bara en liten parantes.
Jag har fått lära mig att har du tex 30.000 i kreditgräns så står det med i din kreditupplysning på banken och det räknas som att du har 30.000 i skuld, även om du inte använt kreditutrymmet.Ett välskött kredikort påverkar inte kreditvärdigheten negativt. Det är när man har ”många” som hela tiden står på minus.
Jag har fått lära mig att har du tex 30.000 i kreditgräns så står det med i din kreditupplysning på banken och det räknas som att du har 30.000 i skuld, även om du inte använt kreditutrymmet.
Det beror på vilken typ av kreditupplysning.Det kan inte stämma? Det gjordes precis en kreditupplysning på mig och där syntes inte mitt kreditkort alls.
Jag har fått lära mig att har du tex 30.000 i kreditgräns så står det med i din kreditupplysning på banken och det räknas som att du har 30.000 i skuld, även om du inte använt kreditutrymmet.
Har OK&8Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu efter ett nytt kort. Men hittar inget som lockar. Vilka kort har ni? Nuvarande har jag tyckt om då det gett cashback i kontanter.