kravlar upp för en backe

tott

Trådstartare
..eller det är väl lite att ta i...
Vad kan det vara för fel om en häst är tvungen att "ta i" lite extra för att ta sig upp för en liten stenig backe? Eller måste det vara något fel ?
Märkte idag att min häst går "bökigare" upp för den lilla knöliga backen på väg till hagen, än hans väldigt långbenta kompis.
Kan tilläggas att det var arla morgon och att min häst skoddes i förrgår.

Med tanke på mina inlägg i "tappar baken"-tråden så är jag lite extra uppmärksam och kanske lite nojig.
Baken verkar f.ö vara stabilare nu.

Sv: kravlar upp för en backe

Har ingen någon erfarenhet av hästar som har svårt att gå upp för backar ?

...om nu min har det :confused:

Kan det inte vara att han kanske inte är lika musklad som sin vän?
Eller kanske att han var stel och trött.. för "arla morgon" betyder väl väldigt tidigt? :)

Mvh

Arla morgon betyder mycket tidigt, men egentligen var det inte så tidigt - men direkt från boxen. ;-)

En ouppvärmd (direkt från boxen) och till på det nyskodd häst kan vara nog så snubblig och klumpig.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka