Lite så blir det i praktiken. Hans argument är att han "måste jobba" och jag med vanligt jobb med anställning osv har ju svårt att argumentera emot när han säger att han måste och hur han måste göra det. Han är ju inom media där det absolut vad jag förstår gäller att hålla sig aktuell för att kunna få fler jobb framöver och han har en poäng när han anser att jag kan byta jobb lättare. Dock gör jag det ju inte mer
gärna. Tyvärr har allt med förskola blivit min grej att stå i, det är jag som åker runt och kollar hur det ser ut, pratar med förskolechefer osv, fixar med papper till kommunen. Men han tycker det är mitt jobb iom att jag är föräldraledig och visst det har han ju en poäng i.
Hans lösning är att jag ändrar jobb. Jag vill ju gärna gå ner i tid så länge bebis är liten, jag vill inte sätta honom i förskolan maxtid, men pappan vill ju jag ska dra in fullt till det ekonomiska så han är inte så positiv till det. Det stressar mig också en del (vi delar på räkningarna redan nu utom hans jobbresor och boende när han är iväg på jobb så det är inte så att jag är försörjd, jag tragglar på med mina fp-pengar och nallar av sparpengarna för att det ska gå ihop). Han arbetar ju på annan ort ganska ofta och då ÄR jag ju helt själv och det är då det blir som knivigast. Då är jag ju helt som en ensamstående utan hjälp och det är då jourerna blir helt omöjliga.
Småland!
Se ovan. Jag får lösa det.. Han är ju iväg som sagt heltid i perioder och då förstår jag ju att han inte kan hjälpa till.
Ja 24h-pass är löjligt egentligen. Jag vill själv helst inte bli opererad akut av någon som jobbat så länge, ofta utan rast. Sista passet innan min ledighet tog jag min första fikapaus (dvs trycka i mig en bulle och dricka vid datorn medan jag väntade på röntgenbilder) kl 01. Då hade jag börjat jobba innan 08. Lunch var en macka vid datorn medan jag satt i telefonkö till närmaste universitetssjukhus. Det där är jag rädd inte alls kommer funka när jag inte kan räkna med att få sova natten innan, eller dagen efter, såna pass. Det finns liksom inte möjligheten att ringa någon efter tjugo timmar och säga att "du det här funkar inte jag vill bara lägga mig på golvet och gråta för jag är så slut". Sånt skulle väl ses som arbetsvägran antar jag. (Och fasar lite inom mig över vad kollegor skulle säga som läste detta och hur överkänslig de skulle tycka att jag är.)
Ja jag vill verkligen inte jobba heltid innan liten är i skolåldern egentligen, om jag fick drömma. Iom att heltid innebär så mkt mer än 40 timmar/vecka..
Om jag bara haft råd!