Kräksjuka hos hundar!

Sv: Kräksjuka hos hundar!

Det känns verkligen läskigt.
Så det gäller väl att hålla ögonen öppna hur vovvarna mår.

Tack jag vet. :crazy:

Min ena drabbades för 2-3 v sedan. :crazy: :crazy: Inte kul.

Lite läskigt är det allt. Är rätt glad att det inte är så gott om hundar här i mina trakter.

Nej, det gick över. Hon fick det även förra året, men blev lite mer påtaglig av det i år.

Man ger ingen medicin utan det enda som gäller om hunden blir så pass dålig är att åka in för dropp.

:eek: Och jag som ska hämta min nya vovve i morgon, en riktig storstadshund som hämtas inne i stora stan och min bondvovve :love: som är hemma och som det inte får hända något med. Ska man avvakta eller köra på tror ni?

Det är bara att köra på.

Det smittar inte ens från hund till hund. Då hade min andra fått det och de hundar jag jobbar med.

Det är värst för små valpar och äldre hundar, de drabbas hårdast.

Ok, händer det något med häst så har jag stenkoll och kan vara hur lugn som helst även om blodet sprutar osv.
Däremot om något händer med en hund eller katt så får jag nästan panik..... men det där låter ju lovande, gullungen är ju nästan ett och ett halvt år och det nya monstret snart två så de håller kanske en bra ålder för detta.

Det är nog ingen fara. Kräksjukan har visserligen tagit några liv i år, men det handlar nog snarare om att folk inte förstår hur viktigt det är att åka in med hunden till klinik om den börjar bli hängig och inte druckigt ordentligt.

Vet man att hunden kräkts så är det bara att hålla koll, se om den dricker. Gör den det inte och börjar bli trött och hängig på kvällen så är det bara att åka in, få dropp och så hem igen.

Enkelt va!? :D

Drabbar det bara hund eller kan katt också bli smittad? :crazy:

Är inte säker, men tror inte att det smittar till katt.

GaurdianAngel skrev:
Är inte säker, men tror inte att det smittar till katt.

Ok, blev hysteriskt orolig igår när jag läste det här och hade en otroligt magsjuk katt. :crazy:
Stackarn orkade inte ens stå på benen. min lilla parvel!

SessCa skrev:
Ok, blev hysteriskt orolig igår när jag läste det här och hade en otroligt magsjuk katt. :crazy:
Stackarn orkade inte ens stå på benen. min lilla parvel!

Det kanske smittar då, men mina katter har aldrig kräkts trots att hundarna har varit dåliga.

Det tokiga är dock att dom aldrig vart inärheten av en hund.
Pratade med vet. i morse som sa att han förmodligen kan ha ätit något opassande eller rent av är förkyld.
Nu mår han iaf bättre. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 647
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård