M
Magdalena
Fölet lär få det den behöver, det är mamman jag är orolig över. Stoet jag hade förra året gav verkligen ALLT till fölet, hon åt kopiösa mängder foder men tappade ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu måste jag faktiskt ge dig en 'känga'!!!Hon har inte så mycket att ta av, så jag vill inte att hon tappar nåt nu när hon ger di. Det verkar dessutom som att hon gav väldigt mycket till fostret när det låg i magen, för fölis var rejäl när hon kom ut!
Ett foster tar endast precis vad som krävs, inte ett 'uns' mer!
Tappar stoet hull så får hon för lite mat för sitt eget behov + det som fostret måste ha för sin utveckling!
Blir stoet fet.. så har fostret fått sitt och stoet behöll resten!!
Absolut, fölet tar ju alltid det den behöver!Men fölet ser ju ut att vara i gott hull och vid god vigör.
Det tror jag inte riktigt på, hästar är överlevnadskonstnärer.. t.o.m. ett vandrande skelett kan bli en 'vacker svan' med rätt omvårdnad, men hållbarheten kan ju förstås diskuteras!!Som jag har förstått det har väl omvårdnaden för detta stoet inte varit på den bästa nivån hos föregående ägare heller...kanske har en viss inverkan på en gammal häst som under årens lopp gått och fått fått föl med för dålig/snål foderstat.
Det tror jag inte riktigt på, hästar är överlevnadskonstnärer.. t.o.m. ett vandrande skelett kan bli en 'vacker svan' med rätt omvårdnad, men hållbarheten kan ju förstås diskuteras!!
Det är absolut sant, så bör man göra vid stora behov till dräktiga/digivande ston OCH till gamla hästar, men svårt för många att kunna genomföra förstås!Dock tror jag att hon kunnat tillgodogöra sig fodret bättre om jag haft möjlighet att dela upp kraftfodret på 4-5 ggr/dag istället för 2 som det blev nu.
..t.o.m. ett vandrande skelett kan bli en 'vacker svan' med rätt omvårdnad, men hållbarheten kan ju förstås diskuteras!!
Poängen i detta är att jag misstänker att det kanske är fel på stoet.Hon såg bra mkt bättre ut på kort för några månaders sedan, om man jämför med den sista månadens foto.Det syns att hon är ganska medtagen jämfört med tidigare foton.En dräktighet mot slutet är alltid påfrestande...och om då stoet inte fungerar 100%-igt invärtes borde sådana här symptom kunna uppstå tycker jag.
Det syns att hon är ganska medtagen jämfört med tidigare foton.En dräktighet mot slutet är alltid påfrestande
och om då stoet inte fungerar 100%-igt invärtes borde sådana här symptom kunna uppstå tycker jag