Sv: Kraftfoder till islandshäst
Konstigt att de funkar för så många som jag pratat med då:smirk:
Hosthästar som med detta foder inte hostar längre..Hästar med exem(kraftig) har blivit mkt bättre.
All kraftfoder är dyrt oavsätt märke om man ser de på de viset du ser de..
Om kraftfoder var så dåligt som du säger skulle ju ingen ge de till sina hästar och nu är de ju väldigt många som ger de till hästarna.
En tävlingshäst klarar sig inte på bara hö utan när de går så hårt behöver de extra tillskott.
Min häst skulle nog klara sig utan problem på bara hösilaget men de sitter i psyket och jag tycker de är närmast djurplågeri psykmässigt att inte ge mitt sto något kraftfoder när alla andra 9 hästarna får och ska då stå och smaska och mitt sto ska bara stå och se på.
När min förra häst vart sjuk skulel hon inte ha kraftfoder på morgonen utan bara hö---Hon skret fullkomligt i sitt hö stressade upp sig gnäggade sprang runt i boxen när alla andra fick kraftfoder..
De slutade med att jag gav 1 näve luzern bara för att hon skulel få något..Och vips så vart hon lugn och nöjd.
Man behöver inte ge massa utan bara så de skrammlarlite i krubban..
Nu får man ju givetvis göra som man själv vill tänker inte sitta här och tala om för dig att du har fel eller jag har rätt.. men vill bara förmedla att jag och många andra har en annan uppfattning om de här med kraftfoder=)
Jag är iaf nöjd med eggemans och hästen med=)