Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På grund av att det är brist på säd, så kommer alla foder som innehåller någon typ av säd (havre, korn, vete) att stiga kraftigt i pris.
Det beror på dels att det under en tid blivit mindre bönder som odlar säd, många gårdar säljs t ex som hästgårdar istället för lantbruk idag. Dels på att det varit ogynsamma odlingförhållanden på många platser, för mycket regn eller inte regn alls. Till sist dels på att man börjat tillverka etanol till miljöbränsle av säd vilket gör att efterfrågan på säd som mat, foder och bränsle överstiger tillgången.
Så man kan lugnt räkna med att det kommer att bli ganska mycket dyrare med kraftfoder framöver. Vi har gått från överpruduktion till för liten tillgång just nu.
Vaddå inte alla foder? Du har ju fått en höjning redan och det du köpt kan ju vara tillverkat av förra årets skörd fortfarande.
Nej inte på alla! Som du kanske såg så skrev jag höjningen.
Och tro mej jag vet att det inte är från förra årets skörd.
Vaddå inte alla foder? Du har ju fått en höjning redan och det du köpt kan ju vara tillverkat av förra årets skörd fortfarande.
Nej inte på alla! Som du kanske såg så skrev jag höjningen.
Och tro mej jag vet att det inte är från förra årets skörd.
Men det kommer att stiga mer så var lugn för det.
Billigt ändå. Ger 165 på City Gross för Green Power.