Kotten är hemma!

Septicemia

Trådstartare
Nu är jag hemma med min lilla igelkott. Han är för tillfället inte anträffbar men ska se om jag kan få några bilder på honom. (Om inte annat får jag väl mejla uppfödare och fråga om jag får publicera hennes annonsbilder ;))

Han är alldeles underbar! :love:

Men vad ska han heta? Mamma heter Moa och pappa heter Styx.

Sv: Kotten är hemma!

Så här såg han ut när jag mycket försiktigt lyfte på fleecen. Man ser en liten, liten nos om man kollar noga.

18447089.jpg

Det var riktigt tufft. :D

Fler förslag mottages tacksamt. Jag hade Zapdos på förslag (efter en taggig fågel-pokèmon :angel: ) Men det var det visst ingen annan här hemma som gillade.

Men vad ska han heta? Mamma heter Moa och pappa heter Styx.

Här är mina förslag

Nåland (istället för Roland)
Stixten (sticka sig på Sixten)
Taggen (men det heter väl alla kottar?)
Pigge (troligtvis ett populärt namn det också?)
Vassmar (vass att ta i)
Ajdåfan (gör ont + Stefan)
Ajliver (Aj + Oliver)
Ontus (Ont + Pontus)

Ps. Min ena minigrissugga heter Moa.;)

En solklar Spike

Ser ju ut som håret på ovannämnda karaktär, samma färg och allt :p

Nu är jag hemma med min lilla igelkott. Han är för tillfället inte anträffbar men ska se om jag kan få några bilder på honom.

Han var snabbt inne under soffan med andra ord då? Hade du inte kameran framme som du tänkte? :angel:;)

Tjelvar?
Bara för att, liksom.

Njae, han har bökat in sig i 4 fleecefiltar i en kattbur. :p :D
Hörde att han var uppe och tassade inatt lite grann, men det lär nog dröja lite innan han känner sig trygg.

Han är så söööööt. :love:

Ah vad fint med albino! Jättegulligt!

Varför inte Albin då? Efter som han är albino.

Min lille Kjell, som ligger och sover just nu i sin fleece, hälsar glatt! :D

Sådär, nu har lille Edgar börjat känna sig ordentligt som hemma och utforskar allting här hemma.
Har tagit en del bilder, tyvärr avskyr han min systemkameras klickljud så det har mest blivit dåliga mobilbilder.

Här är Edgar!

18622308.jpg

18622307.jpg

18622309.jpg

(enda bilden tagen med system som är okej, precis lega och gosat i knäet och skulle snurra rätt på sig :p)
18622310.jpg

Sedan har jag en liten undran. Har köpt ett stort hjul åt honom, men han springer mest runt och leker med annat. Får han tllräckligt med motion utan att springa i hjulet?
Enligt mig borde det vara bättre men jag har hört från många att igelkottarna springer långa sträckor och därför ofta föredrar hjulet.
Han springer runt och leker med bollar och små leksaker hela nätterna. :D :love:

Otroligt söt!

Men behöver man oroa sig för elsladdar och sånt när man har igelkott? De kanske inte är som kaniner alls? :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 035
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka