Köttbullen 2 veckor

Gnist

Trådstartare
Och nog gör hon skäl för sitt alias alltid..

RedDelight2vecka-bild1.jpg

RedDelight2vecka-bild2.jpg

RedDelight2vecka-bild3.jpg

RedDelight2vecka-bild5.jpg

Och de grå är ju nu 1½ vecka redan..

080926-bild1.jpg

080926-bild4.jpg

080926-bild8.jpg

080926-bild7.jpg

Tiden går läskigt snabbt helt klart..

Sv: Köttbullen 2 veckor

RÅTTOR???
Skrek jag för mig själv innan jag konstaterade att de små liven ju var ganska söta i alla fall!!!:rofl::love:

Vänta bara någon vecka till ;)

080926-Molly-Valparna-bild1.jpg

Nybytt i valplådan och mellanmål = matknorr och mys :love:

Gud så söta!!! Allihopa!
Om inte om vore så skulle en sån där liten grå tjej kunna komma och bo hos mig!!!! :)
Vad är "köttbullen" för ras?

Köttbullen är en finsk spets :)

Och ensamvalp som hon är, så är hon betydligt större än tidigare valpar jag fött upp av rasen i den här åldern. Tur hon kan härja med jämtvalparna sedan när de alla blivit lite äldre, annars skulle hon nog rulla fram till slut :rofl:

Köttbullen är ju bara för söt.:love:

Sonen ville ha en finnspets men det fanns inga valpar här i söder när han skulle köpa hund. Det blev en schiller i stället men ibland lånar dom finnspetsen Burra av en jobbarkompis när de ska jaga fågel.

:eek:

Icke!!! Hon är ju tänkt ska bli nästa jakt och avelsstjärna här i huset :p

Kan du göra nåt annat om dagarna än pussa på små trynen, undrar man? Måste vara väldigt distraherande....!
Mamma Jämthund är sötast ändå! :love:
Och du, Gnist, har du bytt bort din avatar?!!!:eek: Jag som älskade din solblomma... Suck. Du kan ju byta tillbaka efter älgjakten...?

Hmm,jag tror den där älgen har nån slags symbol för något,mer än älgjakt..(inget elakt menat till Gnist)

:rofl:

Jag har väntat och väntat på att någon ska notera avatarbytet och det tog rätt lång tid den här gången mot föregående gånger jag försökt mig på det :D

Blomman är tydligen väldigt "jag" :eek:

Den lär säkerligen återvända till sin plats så småningom dock ;)

Det behändiga med att föda upp sina valpar i köket är ju att man ser och hör dem medan man pysslar omkring här hemma, även om jag måste erkänna att städningen blivit lite åsidosatt i det senaste :angel:

Skulle ju ha tvättat fönster, skurat skåp och så, men har bara blivit den löpande städningen som gjorts sedan valparna kom :rofl:

No harm taken och du har väl på sätt och vis rätt i att den inte står för jakt :cool:

Nja, egentligen inte mer än att jag föredrar att stödja viltvården och den beskattningen än industrislakt. Mycket på grund av att jag inte mår bra av det köttet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka