Sv: Koteldsinflammation pga broddar
Vad menar du med att dra på-av broddarna? Hur ska de då kunna hålla sig på benen i hagen?
Vad menar du med att dra på-av broddarna? Hur ska de då kunna hålla sig på benen i hagen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
snigelfarmor skrev:Unga hästar ska ju inte ha skor heller Barfota ger rätt ok grepp om man låter traktstöden växa lite och lämnar lite hovvägg.
QUOTE]
Mina går alltid barfota och dom har inga problem med greppet.
Betydligt mindre halt än med skor på. Inga platådojor heller vid tö och friska hovar året om :-) Inga trampskador heller.
Nu är jag väl färdig att skjutas efter detta inlägg
snigelfarmor skrev:SO Hovslagare: jag syftade till broddskador/trampskador. Dem är det ont om här uppe, men folk är livrädda för dem därnere
Nej faktikt inte. Otroligt nog så har jag inte råkat ut för fenomenet...Jossan skrev:Ingen åsikt i trådfrågan, Pinge..?
Ett litet tips till dig som är ny, att lära dig svara rätt person, det blir lätt förvirring annarsSO Hovslagare skrev:Jag har sett ganska ruggiga broddskador på travhästar så visst förekommer det.
Det är inte mindre skador inom galoppen.
Lärt sig att det gör ont??
Du inbillar väl dig inte att dom trampar sig med flit?
Jag fattar ingenting?snigelfarmor skrev:Nej, men de kanske tänker efter med flit nästa gång de är på väg att söla med frambenen. jag vet inte, det vara bara en teori.
Slår du på benet, flyttar den det, förhoppningsvis.
Humelibumlan: notera mitt Nåja! .