Kostnad per gång i manege?

pewa

Trådstartare
Finns det några här som rider/åker till manage halvregelbundet? och vad betalar ni för at få utnyttja manegen (ibland själv ibland mååånga)?

Jag utnyttjar inte manege så frekvent och det känns som en hög styckekostnad att lösa manegekort...
bor i mellanstor/stor stad.

/pewa

Hej

Jag tror vi betalar 50kr/timme om man inte bokar. Bokar man så kostar det 150kr/timme

Ska lösa abb nu, och då är det 1000kr/år el 700kr / termin

Ridhusen här omkring (ca 3,5mil söder om Sthlm) tar lite olika betalt. 40-60kr per gång har det varit under våren.

jag betalar 80 kr per gång för ridhuset (och en jättestor ridbana, man får rida på båda två för denna kostnad om man nu skulle vilja det.)
väldigt mycket bra hindermaterial (safety system) och stort ridhus och ridbana.
inte heller så mkt folk där när man rider.

när jag tränar för han som äger gården (B-tränare) så kostar det 150 kr/gång (timme) och då tränar vi i grupp,
då ingår anläggningskostnaden så det är jättebra :).

annars är 80 kr rätt dyrt, förr kostade det 50.
men eftersom det inte blir så ofta som jag rider till ridhuset så gör det inte så mkt...

På vår ridskola tror jag att det kostar 50:- per gång man nyttjar ridhuset. Det kan man göra så fort det är *ledigt*. Sen så kan man ju också lösa nyckel också, fast jag har ingen koll på priser. :confused: :D

Hmm. Hade anläggningskorten varit i de prisklasser ni räknade upp så är det ju ett enkelt val.
Vi får betala 2900 kr per år (går att lösa 1/2 år till halva priset) och då är det begränsad tillgång till manegen (20x40).
Men skall man betala 50kr per gång blir det kanske bättre ändå...

/pewa

I ett nybygt ridhus ganska nära, dock får man bara ha hinder på utebanan, så kostar det 2000kr/termin.
(Ska nog försöka rida ute i vinter.)

Det kostar ca 50 kr/gång på de flesta ridhus här omkring. Är man medlem i klubben i det närmaste kostar det 40 kr, annars mer, tror runt 70 kr..

De ridhus jag har i närheten kostar:
Nybyggt 21*45 oisolerat med kanonunderlag, 60 kr/gång
20*40 Oisolerat med inte så bra underlag, 40 kr/gång
24*74 Isolerat ganska bra underlag, 50 kr/gång

Hos oss kostar det 50:-/gång för lilla ridhuset, och 80:- för det stora, men manege kortet för båda ridhusen + 2 ridbanor är bara 500:-/ år :D!
Mvh. Matten

Ridskolans ridhu: 600 kr termin men mycket begränsad tillgång.

Privat ridhus: Max 5 ekipage 50 kr/tim. Begränsade tider och ingen hoppning.
Hela ridhuset kostar 150 kr/tim att hyra och då får man vara hur många man vill och göra vad man vill.

Hemorten:
Ridhus 36x18m ( årskort 1000kr/år och häst) drivs av ridskola.60 kr/gång om man rider för instruktör. Tror det är 60 kr/ gång för dem som inte löst årskort eller om det är högre.

Övriga kommuner:
Privat ridhus 20x60 10-kort 500 kr eller 60 kr/gång och ekipage.
Privat ridhus 20x60. 100kr/gång
Ridskole ridhus 42x20 50 kr/gång eller årskort 600kr.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama