Kostnad Hovslagare

TheRedLightning

Trådstartare
Jag är nyfiken nu, vad kostar en helskoning för er eller i era trakter?
Nämn gärna vilken del av Sverige.

Nyfiken på hur mycket det skiljer sig i olika delar av landet. :)
 
Jag är nyfiken nu, vad kostar en helskoning för er eller i era trakter?
Nämn gärna vilken del av Sverige.

Nyfiken på hur mycket det skiljer sig i olika delar av landet. :)

Vi betalar 1150kr inklusive skor. Dock har vi ingen utkörningsavgift då stallet bokstavligen ligger granne med hovslagaren. Mkt smidigt ;)

Strax nordost om Göteborg.
 
Betalade 1.200kr för hel-varmskoning, betalade inget extra för sulor eller broddar-/hål.
En underbart duktig hovslagare, så bra:love:

Mitten av Värmland, dock bodde hovslagaren långt söderut, körde tillbaka för de gamla kunderna han hade innan han flyttade, vi betalade mindre än nyare kunder :heart
 
Jag betalar 1 250 kronor för helskoning. Extra vid snösulor. Dock ingår servicen att hovslagaren själv tar in och ut hästarna från respektive hage så jag behöver inte vara på plats :up: (Vi har haft hästar i samma stall tidigare så hon känner hästarna väl.)
Hemmahörande i sydvästra Skåne.
 
Jag är nyfiken nu, vad kostar en helskoning för er eller i era trakter?
Nämn gärna vilken del av Sverige.

Nyfiken på hur mycket det skiljer sig i olika delar av landet. :)

Stockholms län.
Ca. 2 000 kr. Helskoning inkl. skor, överrullning runt om och plastplattor fram. :)
Helt rimligt med tanke på den hovslagarens utbildning och kompetens, samt H.Hs kaoshovar.
 
1200 sen 3 år och det är marknadspriset i länet då flera renommerade hovslagare verkar här .

Samma grupp har inte blivit mer än 50 kr dyrare något vartannat år senare åren .
Har aldrig betalt mindre än 1000 för rundskoning av dessa renommerade hovslagare tidigare år .
 
Bor i Sörmland och bet 1200 kr för vanlig helskoning. Nu sist körde jag snowgrips samt 4 brodd runt om. Det gick på 1600 kr.
Jätterar, duktig och utb hovis.

Har förr betalt likn i annan del av Sörmland samt i Sthlm.
 
Jag betalar 1 250 kronor för helskoning. Extra vid snösulor. Dock ingår servicen att hovslagaren själv tar in och ut hästarna från respektive hage så jag behöver inte vara på plats :up: (Vi har haft hästar i samma stall tidigare så hon känner hästarna väl.)
Hemmahörande i sydvästra Skåne.

Låter som vi har exakt samma hovslagare :rofl:Jag betalar 1250kr och hon har in och ut själv :) östra Blekinge.
 
1200 kr. Helskoning inklusive skor. Stockholm.

Utbildad hovslagare som nu går vidareutbildningen, får se om hon höjer priset sedan.
 
1200 för helskoning, jag betalar 50 extra för NB. Ingen utkörningsavgift då jag har hästen inom en viss radie från där hovslagaren utgår. Västra skåne.
 
1100 helskoning inklusive skor. Broddar och eventuella sulor kostar extra. Ingen annan avgift.
Den hovslgare som jag haft absolut längst tid. Uppsala/Stockholm
 
1350 (inkl resa) för en helskoning. Klinikhovslagare som är utbildad, ansvarsförsäkrad och godkänd av Jordbruksverket. Norr om Göteborg
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 142
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
739
Senast: Tilly_85
·
Fritid Jag funderar på en solosemester på 1-2 övernattningar i sommar. Det finns ett gäng loppisar, byggnadsvårdsbutiker etc som jag vill åka...
2
Svar
25
· Visningar
948
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp