Såg nu att du bara frågade om helskoning. Där har jag för mig att hon tar mellan 1000-1200 kr.500 kr för verkning i Västerås. Vitt och utbildad hovslagare, såklart. Resan ingår upp till ett visst avstånd, och min häst står inom det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg nu att du bara frågade om helskoning. Där har jag för mig att hon tar mellan 1000-1200 kr.500 kr för verkning i Västerås. Vitt och utbildad hovslagare, såklart. Resan ingår upp till ett visst avstånd, och min häst står inom det
Då är "min" hovslagare i Sverige billigare på varmskoning. Senaste räkningen var på 1535:- inkl fyra broddhål per sko.
Det gör min hovis också, brukar heta att det tar vi på nästa räkning men det kommer aldrig. Har haft 2 tappskor under snart 4 år.1300kr i Västra Götaland, kommer ut och slår på tappskorna gratis!
Det är okej med verkning och halvskoning också. Är lite kul att kunna jämföra, så varför inte köra hela kittet så att säga.Såg nu att du bara frågade om helskoning. Där har jag för mig att hon tar mellan 1000-1200 kr.
Jag är nyfiken nu, vad kostar en helskoning för er eller i era trakter?
Nämn gärna vilken del av Sverige.
Nyfiken på hur mycket det skiljer sig i olika delar av landet.
Jag är nyfiken nu, vad kostar en helskoning för er eller i era trakter?
Ursäkta men har du en trebent hästJag betalade min nya hovslagare ca 1600kr, ink 3 skor och milersättning(den ligger på nästan 300kr, ensam om att använda denna killen i mina trakter därav så dyr milersättning)
Men jag är så nöjd med han att jag kommer ta ut honom igen
haha japp xD billigare så Näe men ena skon gick att använda igenUrsäkta men har du en trebent häst
(Ursäkta kunde inte låta bli)
1250 + moms inkl. skor. Hovis som har gått lärling ett antal år och är godkänd av Jordbruksverket också så man slipper ringa veterinär för second opinion vid någon mindre hovböld eller så.Jag är nyfiken nu, vad kostar en helskoning för er eller i era trakter?