Kostnad för utsläpp

Nethril

Trådstartare
ska snart flytta pållan till ett stall där utsläppen går på rullande schema på morgonen. har ett jobb som gör att jag har lättare att ta utsläpp då jag inte börjar så tidigt som de andra. och nu har det framkommit att flera är intresserade utav att ev betala mig för att jag ska ta deras utsläpp. det rör sig om täckesbyte & utsläpp av ca 5 hästar. vad hade ni velat ha/kunnat tänka er att betala för denna tjänst?

är ju skitsvårt ju! att sätta ett pris alltså ;)

vad betalar ni för utsläpp?

Sv: Kostnad för utsläpp

Minst 25 kr per häst och utsläpp per gång. Sedan samma för täckesbyte.

Okej. alltså 50kr per gång & häst. (alla ska ha täckesbyte)

om nu räknar jag med att det är 5 hästar(alltså 5 ägare) och räknar med att det är 20 dagar i månaden som utsläppet går på detta rullande schema.

Delar man upp det jämt så blir det 4 utsläpp/mån per hästägare. det skulle innebära att jag skulle ta 200kr/månad för att ta över någons del av schemat va? *inte alltför snabb i skallen idag*;)

är det rimligt?

25 kr/gång och häst tycker jag är rätt rimligt.

MEN jag hade hellre bytt bort något annat pass, så jag t ex alltid slapp helgkväller eller något liknande...

Jag betalar 200 kr i mån för utsläpp + ge hö i hagen mån-fred , ytterligare 100kr för täckesbyte om jag vill ha det. Det står 13 hästar i stallet ,så det blir 12 betalande .

Okej. alltså 50kr per gång & häst. (alla ska ha täckesbyte)

om nu räknar jag med att det är 5 hästar(alltså 5 ägare) och räknar med att det är 20 dagar i månaden som utsläppet går på detta rullande schema.

Delar man upp det jämt så blir det 4 utsläpp/mån per hästägare. det skulle innebära att jag skulle ta 200kr/månad för att ta över någons del av schemat va? *inte alltför snabb i skallen idag*;)

är det rimligt?

50 kr x 5 hästar x 4 utsläpp/mån blir 1000 kr/mån...

Jag har eget stall på en ridanläggning. I mitt stall har jag en inackordering och när hon tar olika pass så drar vi av 30 kr per in- resp utsläpp (då är täckesbyten inräknat) och 15 kr för nattning. Detta gäller då 7 st hästar totalt.

Men om det andra stallet på anläggningen tex frågar mig om jag kan släppa ut deras hästar så får jag 100 kr per gång. Då behöver jag bara ge dem kraft och släppa dem (de går lösa till resp hage). Det är 12 hästar + en shettis.

Jag har eget stall på en ridanläggning. I mitt stall har jag en inackordering och när hon tar olika pass så drar vi av 30 kr per in- resp utsläpp (då är täckesbyten inräknat) och 15 kr för nattning. Detta gäller då 7 st hästar totalt.

Men om det andra stallet på anläggningen tex frågar mig om jag kan släppa ut deras hästar så får jag 100 kr per gång. Då behöver jag bara ge dem kraft och släppa dem (de går lösa till resp hage). Det är 12 hästar + en shettis.
Är inte en shettis en häst eller vad? Jag fattar inte riktigt.

På mitt gamla kollektivstall betalar de en tjej 250 kr/månaden (per häst) för att ta utsläpp 3 dgr i veckan. (Varav en söndag.)

Annars har 50 kr/pass varit gängse.

Är inte en shettis en häst eller vad? Jag fattar inte riktigt.

Ursäkta om jag formulearde konstigt, men jag satt och räknade efter hur många som stod i varje länga och till shettisen fick de göra en till box.

12 hästar och en ponny är väl mer rätt i så fall

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 582
Senast: MariaO
·
Anläggning Stallägaren ska dra till utlandet och har satt upp en lapp i stallet med nåt sorts schema där hyresgästerna kan fylla i om man...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 434
Senast: Pilot
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 001
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat