Kostnad för ultra-ljud?

H

Hannzo

Hade ut veterinär förra veckan till hästen. Fick aldrig veta vad det gick på, skulle få hem en faktura. Har fortfarande inte fått någon och undrar vad det egentligen kan tänkas gå på..

Hon rakade fram-knät, gjorde ultraljud, gav henne lugnande, stack hål på "bölden" på knät och tog en odling. Gav henne sedan pencilin i halsen.

Vad kan detta tänkas gå på? :crazy:

Sv: Kostnad för ultra-ljud?

Oj, det är nog ganska hopplöst att svara på, med flera preparat och olika smågrejer, sen beror det ju på vad de tar för körningen osv.

Men fick du inga papper alls? Du borde ju ha fått ett underlag så att du har nån susning..

Det enda jag kan bidra med är att sist jag var iväg o ultraljudade kostade det 300 kr på klinik, men det var specialpris, stor häst kostade 375 kr.. Men det är väl helt andra priser ute så jag vet inte om det hjälper dig tyvärr.. :crazy:

Nej, inga papper alls.. Så har inte en susning vad det gick på.. :crazy:

Hade ut samma vet veckan innan och gick ner i halsen på hästen. Det skulle gå på ca 1000kr utan lugnande..

:eek:

För mig kostade UL en tusenlapp!!!!! :crazy:

Ts. Är det distriktsveterinär får du nog räkna med en summa.. Min syster fick räkning på ~3000 för stygnborttagning!
En spruta, ett par plock, då stygnen redan hade lossnat lite. Ca 15 minuter.
Minns inte exakta summan, men överdriver hög var den iaf.
Är det bara vi som har såna fantasisummor på våra vet. stationer/räkningar? :p

Nix, distriksvet här är också duktig på att ta betalt... 5 vaccinationer, mindre än 25 minuter - 2700 kr :crazy:

Därför har vi kommit på att det inte är värt att ta ut vet för ultraljus längre när vi numera har klinik en knapp halvtimme bort.

Det är ju så himla olika! 2008 ultraljudades min häst två ggr, först ett ödem på ryggen 900:-, sedan en misstänkt bula på kotan, vilket inkluderade böjprov båda fram 2200:-. Samma klinik, samma vet, det som skiljde var ev att vet fick ropa på en mer erfaren vet för att klarställa vad som syntes.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka