Kostnad för att HA gård?

Sv: Kostnad för att HA gård?

FannyN skrev:
,,,är det nåt råd jag vill skicka med så är det att dubbla eller 3dubbla alla beräkningar först.

// Åsa

Det håller faktiskt bra att multiplicera både tidsåtgång och pris med PI, dvs 3,14 :D

/Tim som hyrt en och ägt två hästgårdar..

Men varför lägga 25000:- på trädgården, det kan väl ändå inte vara nödvändigt?

Min gård kostade 18 000:-/månad när jag började bo där.
Och 1000:-/månad nu 12 år senare. Samma gård alltså.
I början så kostar allt som man vill göra massor, det bara rinner iväg pengar.

Men nu så skiter jag i att det är sunkigt och letar sparmöjligheter i stället.
Det som avgör om man får det bra på sin gård eller inte är dels förmågan att hålla ut tills att det mesta fungerar bra och dels förmågan att ta det som det är, sunkugt och dant.

:idea:
Ja i vårt fall har det stämt så gott som på pricken!!
3,14 ska man alltså räkna med...... :o

// Åsa

Nej det vart helflängt med denna trädgård....bara för att jag inte i min vildaste fantasi kunde tro att det gick åt sådana summor.

Men hon grävde upp 80 m rosrabatt bytte jord, hade på nån duk planterade in lavendelplantor och sen bark på alltihop.

Sen var det flera liknande projekt och till alla behövdes det växter gödning olika jordsorter och annat .....

Sen visade hon vad hon kvittot :o

Men det kommer att bestå under många år....himla tur att man kan se nåt positivt i allt.

Jag har också som ambition att till slut bo billigare än i stan mycket billigare.

// Åsa

Har ju hittat min drömgård nu... (den jag skrev om här innan)
Allt är bara perfekt, både hus, stall, ridbana, gareage, gård, läge...
Var helt säker på att vi skulle få köpa den, men nu har det dykt upp 2 intressenter till... tyvärr blir det budgivning...
Vi har bjudit 50 000kr över utgångspriset, mer har vi inte råd att ge... hoppas att dom andra blir avskräckta nu när vi börjar buda...
Kommer aldrig att hitta en gård som denna igen :cry: , för när vi pratar underhåll. Här är en gård där allt är pedantiskt skött & efterhållet, vilket förmodligen gör att bodendekostnaden hålls nere också... :banana:

Inte_Ung skrev:
Men nu så skiter jag i att det är sunkigt och letar sparmöjligheter i stället.

Tja, man ska ju trivas också :cool:

Just nu lägger vi en del pengar på utemiljön, och jag ser det som väl investerade pengar. Om man har fint omkring sig, med buskar och lättskött trådgård, målade frsächa byggnader osv. är det roligare att vara ute och pyssla. Det behöver defintitivt inte innebära lyx.

Instämmer med dem som hävdar att det är billigare att ha hästen uppstallad - men inte lika roligt... :angel:

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 337
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 530
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka