Sv: Kort på era körhästar!
Ahh! Maffig. Ser ut som en quarter på nedre bilden.
Ser fram emot vagnsbilder!
Ahh! Maffig. Ser ut som en quarter på nedre bilden.
Ser fram emot vagnsbilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Krisse skrev:Jo tack jag håller med! Sommar NU! ...Vår åtminstone!
Vår inkörda Nordsvenska brukssto ska ha föl i Juni och efter nån månad eller så vill man ju gärna sätta igång igen lite smått, men hur sjutton tar man med sig fölet med vagn/släde? Låter ni den "springa fritt" eller binder ni fast den på nåt sätt? Kan väl säga att vi är nybörjare i körsvängen.
Alla med bra förslag/synpunkter är välkomna att svara!
Fjunet skrev:Jag har försökt att spänna in, men de är ändå för stora
Jisses villken fin häst! Blev änna lite kär när jag såg denRyver skrev:Nu funkar det! Här kommer några fler....
Hästen är Ryver, 9 år gammal.
det ser vi fram emot!Krisse skrev:Jag lovar att lägga ut bilder på både mamma och fölis -om allt nu går som det ska- *fingers crossed* under våra äventyr i sommar!
Vinja skrev:Vilken inspirerande tråd!!! Det kryper i fingrarna efter att få börja köra!
Körde förra hästen, men med nuvarande så har det inte kommit längre än till tömkörning.
"Projektet":
http://photobucket.com/albums/c86/julia_runesson/Valle/?action=view¤t=023_3.jpg
Fattas bara ett stycke sele och ett stycke vagn, ingen som har något som står och samlar damm?
Tycker inte att det är konstigt det där med öppet/skog, jag upplevde precis detsamma med mitt sto som köptes från Danmark=öppet...Krisse skrev:Tack för tipsen! Hoppas att inte Trygg känner att jag snor hennes tråd med de här "fölisbetyren" bara! Än så länge är vi alltid två när vi kör. När fölis är med är ju den "regeln" ännu mer befodag eftersom det är svårt för en person att ta hand om två hästar. Så ajg förstår precis
Vi ahr inte haft vår körhäst så länge, fick henne i Nov. förra året coh sen ahr det ju legat snö även här nere ända tills den här veckan, så det har inte blivit så mycket körning av, mest ridning och tömkörning. Hästen har vuxit upp, och bott i princip, mitt i skogen hela sitt liv. Här där vi bor är det mest åkrar och stora vidder vilket fortfarande gör henne lite osäker, men så fort vi kommer in i en liten skogsdunge blir hon helt lugn, konstigt va?! Så vi tar det väldigt lugnt med vagnen, har gjort en noggrann planering inför påsklovet på en runda om ca 4-5 km som vi först tänkt och tömköra och sen köra... Så två vid körning och lunka framåt lugnt är vår metod! Enda "kruxet" är att vi har en pigg häst! *skratt*
/Kristin