M
mia_xl
Detta kanske är en riktigt korkad fråga, eller en smart än... Jag har tänkt länge o väl på min gamla Issi Balder (o lilla Spuni) ... En bland de vackraste hästar på denna jord (enligt mig själv). Tyvärr finns varken han eller Spuni kvar här i trakten utan bor långt upp i norr hos ngn hästtränare. Med det var ju inte riktigt det som var frågan var utan: Hur kommer det sig att så många issisar har så kort pannlugg fm, men oxå man? "min" Balder hade lång o fin kastanjebrun man o palllugg, medans Spuni var ett litet ruffsigt troll.
Klart, alla kan ju inte se likadana ju tänker jag. Men, är det inte lite mer vanligt att de e "ruffsiga" o korthåriga issisar än dem med lång och härlig man?
Som sagt, en korkad fråga, men jag har tänkt på den ett tag nu, och inte fått fram ngt svar Är det kanske ngn som vet svaret? Skall en issis ha kort o ruffsig man o pannlugg? eller?
Klart, alla kan ju inte se likadana ju tänker jag. Men, är det inte lite mer vanligt att de e "ruffsiga" o korthåriga issisar än dem med lång och härlig man?
Som sagt, en korkad fråga, men jag har tänkt på den ett tag nu, och inte fått fram ngt svar Är det kanske ngn som vet svaret? Skall en issis ha kort o ruffsig man o pannlugg? eller?