Kort fråga!

Thera

Trådstartare
När man ska försäkra fostret/fölet efter 90 dagar behövs i vissa bolag (Folksam) dräktighetsintyg. Men, räcker det med en kopia eller måste det vara original?

Sv: Kort fråga!

Jag har tagit kopia på det och skickat orginalet. Vet ej om det behövs ett orginal för dom, men jag tyckte det var lättast så.

När jag hade mina försäkrade i If behövde man inte skicka in intyget alls, bara om det skulle behöva användas dvs om stoet tex kastade.

I Folksam måste man skicka in intyget, jag ringde och frågade, glömde dock att fråga om det var kopia eller original som gällde... Men jag gör nog som Shady sa...

Förresten, behöver man skicka in något som intygar när hästen seminerades sista gången, eller räcker det med mitt ord? För annars kan ju folk ljuga om att hästen är över 90 dagar gången när den egentligen inte är det. Eller?
Fick nämligen en lapp där det stod datum för sista semin från hingststationen...

Jag brukar faxa in mitt intyg till Folksam och har gjort det i år också. På dräktighetsintyget står det att hon är dräktig vid 90 dygn med levande föl och att storleken stämmer väl med dräktighetstiden.

Så gjorde även jag, faxade in intyget som vet skrivit. Där framkommer även att hon är dräktig mer än 90dygn.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 451
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 487
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka