Sv: Korkade misstag vi alla gjort
haha, jag har gort mååååånga tabbar kan jag lova.
Börjar med den som hände senast igår kväll.
Hela ridpasset var ju egentligen inget vidare.
Början gick jätte fint, lite pigg efter 2 veckors vila med bara promenadridningar innan.
De var djupsnö i paddocken till knäna på både mig och hästen. Tänke ja men de blir ju bra då får han arbeta av lite överskotts energi innan jag börjar arbeta ordentligt och fått upp spåret.
De gick fin fint i skritten tills vi kommer fram i trav. wroooom säger de och hästen fd travare på 5 år som älskar snö travar med höga benlyft och leker i snön, galopperar och bockar. Jag bryr mig inte så mkt utan försöker lugnt sakta av. Eftersom han är så kännslig (vilket han är i vanliga fall) så försöker jag med lugna metoder sakta ned honom men nej han ska springa. Börjar ta lite mera och han tar så klart bettat och bockar runt som en galning. Ryter åt han och rycker i bettet för att få han att lyssna och han tvärnitar eftersom matte blev arg nu och nu är de färdig lekt. Så jag åker fram på halsen och hänger som en korv där har då en dansande unghäst under mig.
Sedan då jag skulle hoppa av så svingar jag benet över halsen och häster höjer just huvudet så ja klackar till honom, han blir livärdd och hoppar bakåt. Som tur var var jag redan påväg ned då.
Men jag blir såklart förbannad för att han hoppar sådär och jag tänker inte på att de va mitt fler så jag står de och hoppar och är sur eftersom jag är rätt grinig efter ett uselt ridpass.
Ber sedan om förlåtelse och och kramas lite och leker en stund innan vi går in.
Väl inne och av med alla grejer hästen står som vanligt lös i stallgången.
Svampar av honom i lugn och ro och på med täcket.
Ber sedan han vänta sig om för att vi ska in i boxen som är bakom honom.
Har såklart lämnat stalldörren öppen och jag puttar lite på baken så han ska vänta sig, men istället knallar han lätt iväg ut genom dörren, grymtar och ryter till men mig skiter väl han i då han kan få gå ut och leka
Fångar in honom som tur är rätt lätt.
Väl inne igen gör jag om samma sak (med stängd stalldörr den här gången och petar flytta på baken men han försöker dra frammåt men jag ryter till och han stannar och backar bak igen.
Sen ääääntligen tar vi oss in i boxen