Sv: Korkade misstag vi alla gjort
heh jag har vart me om en del pinsamma grejjer men jag kmr dock inte ihåg alla, här är ett jag kmr ihåg, inte så pinsamt kanske men jag lovar, jag skämdes grymt! xD
Vi var och red med skolan ( detta var ett år innan jag började rida ) så hade jag en favorithäst såklart , så var klassen uppdelad i två grupper, min red först, sedan när den andra gruppen red hade vi tid över och fick gå runt och kolla , ja gick förstårs och öppnade dörren till min "favvo" och ska klappa, men pållen är hungrig så hon tränger undan mig och springer mot " högången", allstså där höpåsarna hänger och jag försöker förtvivlat att få in hästen, så kmr den suraste ridläraren och skriker åt oss att vafan har vi gjort? UT MED ER!!! så det var bara att springa ut och skämmas B)
så när jag hade ridit ett år var jag på ett ridläger, hade tagit en ponny jag skulle rida, tagit av griman och började borsta hästen..kom till baken och jaha vad hände då? jo pållan hade dratt upp dörren och i skyn såg man en svart hästrumpa skutta ut genom de öppna stalldörrarna.. kan säga att det var måttligt pinsamt när jag sprang efter me armarna ut och hade panik, fick höra av en kompis hur sjukt det sett ut. Aja fick iaf tag i hästen tillslut efter en liten jakt. Samma häst en tid senare så hände samma sak, men då sprang den lille rackarn runt i stallet .
Så var det den gången när en av stallets busigate häst hade en sönder "hasp" på boxdörren och hade vart ute nätterna innan jag var med och hjälpte till att "göra" stallet, hon hade sprungit ut i privatstallgången och krossat samt ätit upp nästan alla 10 privathästars mat, så på morgonen hade jag täckat henne och stängde igen boxdörren, trodde jag, efter en stund ser vi ponnyn härja oss i stallgången, men vi fick in henne och männsikorna undrade vem som vart inne hos henne senast.. jag spelade lite oskyldig och sa att jag visste inget om det (a)
kanske inte så pinsamma händelser enligt er, men grymt pinsamt när det händer en vill jag lova!