Korkade misstag vi alla gjort

Sv: Korkade misstag vi alla gjort

Hehe, denna tråden va rolig :devil:
När jag va runt 12, 13 år så hade jag en newforest ponny. Världens snällaste ponny som jag självklart skämde bort alldeles för mycket. En kväll när jag och min mor gick ut och skulle kvällsfodra smet jag som vanligt in till min ponny och skulle proppa i han massa morötter:D Fumlig som jag va (hade bråttom in till tvn) så tänkte jag inte så mycket på vad jag egentligen gjorde, smack sa det och så kände jag två av mina fingrar krossades emellan tänderna på min häst. Jag blev knallblå i ansiktet och fick inte fram ett ord (detta gör ont ska ni veta!) Häst:devil: släppte inte taget utan började dra sig inåt boxen (fortfarande med mina fingrar mellan tänderna. Ursinnigt och hysteriskt började jag banka på honom för han skulle släppa taget. Min mor undra förstås vad jag hade för mig och varför jag slog hästen. hehe:smirk: Värt att nämna är att jag nuförtiden inte övergöder mina hästar med godis:rofl: Bara ibland å då har jag koll på fingrarna;)

Jag har gjort dumma saker:eek:

14 år och inte mycket till vett. Gick in i en unghästhage med en kompis. Satte mig på en av unghästarna utan sadel, träns, hjälm eller någon aning om vad det var för en häst. Hästen började springa, jag föll av, allt svartande och vaknade med världens verk i armen. Åkte till sjukhuset, fått en spricka!

13-14 år? Minns inte. Praktiserade på min ridskola. Ägarna for bort på middag, jag och samma vän skulle ge hästar hö och vatten. Tog ner en häst från hagen till stallet. Tog en pirra, ställde vattendunken på denna. Band fast grimskaftet i Pirran, grimskaftets andra ände på hästens grimma. Han fick dra hela köret med huvudet:eek:. Baljan välte, hästen blev rädd och skenade iväg med Pirran studsande efter och med mig släpandes i grimskaftet, med pirran jagandes bakom!! Släppte taget, hästen fortsatte, mötte en bil som pekade vart han tagit vägen. Hittade en sko, pirran och ett sönderslitet grimskaft på vägen längre fram. Hästen var på den större vägen, fick lyckligtvis tag på honom. Hoven varm men inget allvarligare. Erkände för ägarna och skämdes riktigt.

Hoppas detta inte förstör mitt rykte helt och hållet. Kan inte ens fatta att jag gjort detta:mad:

(En bekänning jag länge hållt inom mig som ingen hästmänniska fått veta)

För mig som inte känner till vad en pirra är...Har du lust att förklara?:crazy:

En liten L-formad vagn med två hjul som man kan använda för att skjuta/förflytta t.ex. halmbalar med :)

Antar att personen syftare på en sådan iaf :)

Jag har väl inte gjort något direkt "roligt" men jag har lärt mig av mina misstag!

Ca 11 år gammal: Red in russ åt min mammas kompis. Skulle kryta för en kompis om vilka fina hästar jag ridit in :angel: och hoppade bock upp på ett av stonas rumpa som reagerade med att bocka! jag gled av bakåt och fick två bakhovar shwoshande varsin sida av huvudet och är glad att ingen av dom träffade!! :eek:

Ca 13-14 år gammal: Red tillsammans med en kompis 2 st shettisar. Hon hade även börjat rida en väldigt nervig Connemara. Det var sommar och minst 100 grader varmt !jag gick för att hämta hennes sköthäst i hagen men det var varm och långt att gå, så jag hoppade upp på häsen och skrittade iväg mot utgången... det gick väl bra tills min kompis plötsligt dök upp bakom ett träd och skrek: BU! varpå hästen for till vänster och jag ner i backen.. landade på armen som gick av... det tog nån timmma innan jag ringde ambulas...
Jag tyckte det var så pinsamt! Jag hade ju inte haft hjälm på mig heller så jag är glad att inget värre hände!

15 år gammal: Har precis blivit medryttare på ett litet fullblod. han var svårfångad i hagen och vi övade mycket "terapi" så att jag lätt skulle kunna fånga honom.. En dag gick det SKIT BRA (Ureskta!) att fånga in honom och jag hade inte ens grimmskaftet! Så jag ledde honom direkt i grimman...
Vilket inte var så smart eftersom häste hade ett huvud och hals som sträckte sig ca 1 m högre än vad min arm räckte!
Så jag hade ett svårfångat fullblod springandes fram och tillbaka på grusvägen i 1,5 timma innan han snällt gick med på att fångas efter att jag mutat med stallägarens äpplen (På hennes tomt såklart.. :angel: )

ca 16 år gammal: jag tittade på medan min kompis red sin arab i en hage. Hon red dressyr. det var vinter och ganska kallt och hästen hade inget ländtäcke och hon red barbacka. ;) Plötsligt stannar hon hästen och tar upp telefonen för den ringde.
Hästen stod still lite svettig och jag tyckte att det kan den ju inte göra! Så jag tog tag i tygeln och började skritta hästen, vilket min kompis inte allls var berädd på och gjorde en bakåtvolt och landade på rumpan i snön!

kommer säkert på lite mer dumma saker sen!! :o

Senast ändrad av en moderator:

Kom på en sak till!
17 år: Skulle lära en shettiskorsning som jag skötte ett inte vara rädd för skacklarna så jag kunde köra in henne! Band (Dum som jag var!) två balsnören på vasin sida av selen och i änden av snörena satte jag två halvmeter långa stockar!! Böörjade tömmköra henne och det gick bra! Tills vi skulle svänga.... :crazy:
Då svängde ju inte stockarna på en gång och hon trasslade in bakbenen i snörena!
Som tur var (!!) så var hon väldigt NH hanterad och litade på mig så pass mkt att hon stannade så fort jag bad henne (Även om hon stod och skakade av rädsla) och jag kunde snabbt ta av snörena...

jag ängrar nu i efterhand att jag gjorde så.. Hoppas hon inte vart ännu räddare nu... :o

Får väl också dela med mig av tokigheter.

När jag var yngre så skulle jag rida ut på en ponny jag fick låna. Med mig som handhäst hade jag den lilla shettisen i stallet. Vi hade ridit en ganska lång runda och allt hade gått bra. Ända tills vi klev ut från kalhygget ut på grusvägen då de båda ponnierna satte av i full fart... åt olika håll :eek:

Gissa vem som hamnade på backen med två förvånade ponnier stirrandes på sig.

Sen kommer något som inte jag har gjort, men det var så roligt att jag måste berätta det ändå.
Jag var inne på djursjukhuset med min häst och skulle gå på toaletten. Jag går förbi en äldre man som håller på med ett stort halvblod. Ser lite bökigt ut men jag fortsätter.

När jag sen går tillbaka samma väg så har gubben satt på transportskydden upp och ner och den stackars hästen försöker förtvivlat hålla sig på benen. Jag går dit och frågar snällt om han behöver hjälp och lyckas få på skydden på rätt håll. Snacka om tacksam häst.

Sen berättade mannen att han skulle bara hämta dotterns häst och hade tyckt att det kunde ju inte vara så svårt. :angel: Han kunde inget om hästar över huvudtaget. Tur att hästen var snäll. Kan tillägga att jag la på hästen täcket också efter han försökt surra det runt magen på hästen. undrar hur på- och avlastning gick sen?

Jag höll på att dö av skratt när jag väl kom till min häst och skulle berätta historien för dom som var med mig. :rofl:

Denna tråden är bara så bra!!:bow::rofl:

Jag var nyfrälst inom NH!
Hade gått en del kurser och som en nyreligös gick jag runt och förkunnade mitt budskap!
Allt annat än NH är fel!
(Det var innan jag fattade vad NH faktiskt innebar!:D)

Jag fördömde alla ofrälsta och i mitt stall fanns det gott om dom!
Men JAG skulle nu visa vägen!
JAG hade ju gått några NH-kurser, sett alla filmer, läst alla böcker och mina ögon kunde nu SE allt det underbara!

Min häst stod lös i stallgången (till vilken nytta undrar jag nu?) och han följde mig lös som en hund över stock och sten. Genom rök och eld!
JAG talade ÄNTLIGEN hästarnas språk!

I stallet kom det en nyinackordering.
Det var en mamma som hade köpt en övervuxen connemaravalack till sin dotter.
Valacken var nervig och hetsig.
Kort sagt, de fick ingen bukt med honom alls!
Med sargat hjärta såg jag hur de försökte longera honom i paddocken.
Med LINA och SPÖ!
Detta satans påfund!

Jag erbjöd dom min hjälp men de tackade artigt nej.
Åja, tänkte jag. De ska nog bli varse tids nog att MIN väg är den enda rätta vägen.
Så en dag när dom longerade hetsporren tog jag min haflingervalack till en annan del av paddocken.
Han var lös och vi samspelade!
Ja, som vi samspelade han och jag!

Mitt trick gick hem och nu frågade mamman om jag ville hjälpa dom!
Jag lade mina händer på deras huvuden..
Nej, det gjorde jag inte men jag gjorde en fyrkant i paddocken där jag nu skulle visa dom hur man samspelar med sin häst via löslongering!

Min egna valack placerade jag i hörnet på paddocken och där stod han lös och betraktade sin strålande NH-människa till matte!

Det började så bra!
Så otroligt bra, jag nådde fram till deras valack och tog efter ett tag bort linorna så att han själv skulle välja att vara runt mig!

-Ånej, han kommer hoppa över! skrek mamman
-Du, kan inte ha honom lös!! skrek dottern

Mina sporrar klingade, jag rättade till hatt o chaps och skred till verket..

När jag närmar mig deras häst studsar han till, vänder bakdelen mot mig, sparkar bakut med en fjärt och hoppar rakt över staketet ut från paddocken!:eek:

Min valack ville inte vara sämre han så han tog sats, körde ner huvudet, bockade förbi sin matte och med ytterligare en brakskit -som i mina öron dånade som ett stort hån- försvann även han över staketet!
Även om han fastnade med magen så kanande han iväg efter sin flyende kompis!

Stallet låg bredvid en kyrka med tillhörande kyrkogård och dit in stack de två rymlingarna!
Jag efter i en stil som skulle ha gjort John Wayne grön av avundsjuka!

Nedtrampade gravplatser, uppätna blommor, bajs på grusgången..sen stack de två ut på vägen ner mot centrum!!:banana:

För att göra en lång historia kort så fick vi hem de två utbrytarkungarna till sist.
Polisen var oss behjälplig..

De var hela men inte rena.

Något som man inte kan säga om mig.
Hela mitt rykte och hela min tro var sargad in i själen..

En varning på radion om lösspringande hästar blev slutet på min NH-karriär..

OMG!! :rofl: hahaha det här var verkligen det bästa hittills!! *skrattar så jag grinar* :rofl:

Jag har visst bidragit till denna tråd förut, men ny häst - nya dumheter.

Först en grej jag gjorde som 12-åring (?) - min fruktansvärt hästrädda kompis var med mig till stallet och jag lyckades efter närapå en timmes övertalning att få upp henne på min tjocka fjording.
"Han är så snäll, det är inga problem!"
Jo, tjena. Hästen satte full kareta, gjorde en helomvänding så att kompisen flöööööög och stack sedan hem via 70-väg.
Den kompisen rider aldrig mer...

------------

I vecklan skulle jag och valacken ge oss ut på okänd mark och testa något som ligger utanför våra talanger. Nämligen hoppning!
Och inte vilken fjantig banhoppning som helst utan, just det, terränghoppning.

I form av ett 40 cm högt hinder i skogen.

Xenophon satsade järnet, och vi tog oss över hindret, det gjorde vi. Men dessvärre missade Xenophon att det stod ett träd 10 meter framför hindret, vilket ledde till att jag var tvungen att dra i nödbromsen. Xenophon gjorde ett slide-stop men även en 90-graders vändning och slog med full kraft rumpan i trädet. Varpå han blir förbannad över att trädet slog honom i rumpan och fortsätter rakt fram i en serie bakutsparkar. Vid det här laget satt jag ungefär en halvmeter utanför sadeln men till slut ordnade vi upp allting och kunde fortsätta med det vi är bra på, nämligen distans - rakt fram på plan mark...

hahaha, skrattar så jag börjar gråta...hehe, ja man kan ju inte va proffs från början. Så länge man lär sig av misstagen så måste man få och kommer man göra misstag:P

Kommer också ihåg en incident som också avlöpte väl som tur va´!

Jag var 12 år & hade världens snällaste newforest valack. Man kunde släppa en bomb bakom honom utan att nå´t hände & han skulle "aldrig" göra en fluga förnär....

Hade en kompis hemma som inte var så van vid hästar, men med denne snälle goé häst kunde ju inget hända..........:smirk:

Det var vinter & en hel del snö. Vi gav oss ut på en skogstur & jag red ena vägen & hon skulle rida hem.

När vi kom till det stället vi skulle vända, så hjälpte jag henne upp & innan jag han blinka så var det enda jag såg av dem en svans som stod rakt ut, snön yrde runt hovarna & hennes armar & ben typ rakt ut innan de försvann runt en 90 graderskurva.....

Det var ca: 2 km hem & hur jag än försökte så var det inte lätt att springa i 30 cm snö.

Halvvägs hemma så hängde det slyträd över vägen som en allé ungefär, (snön som tyngt ner dem) & där hängde hennes glasögon...........

När jag äntligen kommit hem så var båda häst & ryttare där, båda välbehållna som tur var, men med en kompis som förkunnade att hon aldrig mer skulle rida !
MEn hon skulle ialla fall hjälpa till att fodra hästarna innan vi gick hem.
Samma häst får då tag i hennes halsduk som hon knutit runt halsen & börjar gå iväg..............så klart får hon lite "panik" & börjar ropa, varpå hästen börjar trava iväg. Kompisen får snällt springa med, tills hon snubblar & lägger sig raklång rätt ner i hästarnas "toalett".

Halsduken gled upp så allt gick bra här också.

Ibland kan man undra om hästarna "väljer ut" sina offer :crazy:

Denna häst har som sagt var aldrig gjort eller gjorde aldrig igen någonting liknande !

Så här i efterhand har vi skrattat åt det många gånger, & hennes hästkarriär stannade vid den dagen :D

Kram från Malin

Halvvägs hemma så hängde det slyträd över vägen som en allé ungefär, (snön som tyngt ner dem) & där hängde hennes glasögon...........

-Iiiiiiiihh!:rofl::rofl::rofl:

Ja, inte bara åt det alltså utan hela historien men det där var liksom "peaken"!:D

Hmm.. många korkade grejer har man ju hunnit med att göra, bara synd att man inte kommer ihåg alla :p Men en sak kommer jag ihåg iaf!

Jag var väl runt 14 år och hade haft min första häst (på foder) i ett par månader. Kan tilläggas att detta var ett varmblodssto med alla nerver på utsidan av kroppen :crazy:

Det var en varm sommardag så jag bestämde mig för att prova duscha pållen. Min gulliga mamma (som då inte hade någon hästvana överhuvudtaget och dessutom var lite smårädd för hästar) erbjöd sig att hålla i hästen medans jag tvättade.

Men givetvis vart ju hästen lite smånervös och mamma vågade inte riktigt hålla i. Så då kom jag på den geniala idén att vi skulle knyta fast grimskaftet i brotrappan till ett av uthusen.. ;) Problemet var bara att det enda som fanns att knyta i var ett av benen under bron, alltså typ 30cm ovanför marken. Men detta hindrade inte våran supersmarta plan! Sagt och gjort, vi band fast pållen i bron (med ganska långt grimskaft så hon kunde hålla huvudet i normalhöjd givetvis) och skulle precis börja tvätta när hästen plötsligt tycker att hinken jag håller i är jätteläskig! :crazy: Hon slänger upp huvudet och hoppar bakåt. Döm om vår förvåning när hela broskrället lossnar från väggen och följer med! :eek: Hästen skiträdd och rusar panikslaget baklänges med uthusbron släpandes efter. Till slut fick vi iaf stopp på henne och kunde ta loss grimskaftet. Hade som tur var knutit med säkerhetsknut iaf! Så då stod vi där på mitt på gården, med en flåsande och uppjagad häst och en brotrappa 5-6 meter ifrån där den hörde hemma :crazy: Pappas min var obetalbar när han kom upp på gården och såg det :rofl:

Hej! Ville bara berätta om vad som hände när jag som 18-åring började jobba i travstall(är nu 44, så det har ju gått nåra år)Denna tränaren ridtränade väldigt mycket. Jag hade just varit ute en tur, kommer inridande på gården. Stannar utanför stalldörren och ska hoppa av. Ser att chefen sitter inne på sitt kontor och pratar i telefon. Han sitter vid fönstret så han ser ju mig också.Vet inte vad jag får för mig då, men vill väl "impa" lite på honom.Så istället för att hoppa av hästen "normalt", så slänger jag höger ben över hästens hals och ska glida ner lite snyggt(det var tänkt så, i alla fall) med ryggen liksom vänd mot hästens sida. Men det var bara ett litet problem! Jackan! Jag fastnade med jackan (det var liksom dragsko längst ner i kanten) så jackan fastnade runt bakvalvet på sadeln!jag blev liksom hängande som en fällkniv, med fötterna en halvmeter från marken, och där satt jag fast!Då gick hästskrället iväg, som tur var inte in iistallet(då hade jag fastnat i dörren",men han fortsatte ner mot travbanan Det sista jag såg i ögonvrån var chefens uppspärrade ögon! Han hade ställt sig upp med telefonen i handen , men han glömde nog prata! Sen började kusen småtrava, och då(tack o lov) så stussade det väl till lite, och jag lossnade och landade som en cementsäck rakt ner i backen. Mycket tjusig avsittning med andra ord!:banana:Chefens kommentar när han kom ut i stallet -Vad faan sysslade du med, kan inte du hoppa av som alla andra gör! Gissa om det var en styck röd hästskötare som gick för att sadla nästa häst!

:rofl::rofl: Det här är för roligt!!! Jag skrattar så tårarna sprutar och sminket rinner (på jobbet...) :banana:
En med nh-karriären var super med. Har lite på samma linje med en händelse.... Men först här:
Köpte så här på gamla dagar (över 35) en häst till mig och min dotter. Har ridit i min ungdom en hel del, och tog upp sporten igen för något år sedan. Hyrde en häst, en valack på 14 år som var drömhästen att lära upp sig igen med. Nå, hästen jag plötsligt insåg att jag ägde ca ett år senare var inte denna valack utan ett ungsto, 5 år gammalt. Måste säga att det var väl misstag nr1, men vad gör man??:love:
Köpte hästen i maj och sommaren var varm. Ridplanet är ganska långt ifrån stallet, och min dotter skulle rida. Jag bestämde mig för att "åka med" till planen, dvs raskt hoppade jag upp bakom sadeln, det här har vi gjort på valacken tidigare och allt var frid och fröjd... ett tag... Pållen fick för sig att öka farten i en uppförsbacke vi normalt travar. Jag ropar åt dottern att hålla in, börjar glida åt höger, håller krampaktigt i sadelns bakvalv, sadeln börjar glida på sned, min dotter skriker att släppa, hästen rusar vid det här laget. När jag inser att marken rusar emot mig slår det som en blixt i min hjärna HJÄLP JAG HAR INGEN HJÄLM!!!!
Landade 10 m före min dotter damp i marken. Ser hästen tvärvända med sadeln under magen och skena tillbaka mot stallet.
Totalt missorienterad av slaget i huvudet irrar jag mig tillbaka till stallet. Blodet rinner vid tinningen och jag har stora hårtofsar i handen.
Hästen hittade vi i stallet och äta hö. Sadeln hade de andra tagit av henne och allt var frid och fröjd. GICK med nysadlad häst till planet och slutförde vår dag utan vidare missöden. Ordentlig hjärnskakning och ett krokigt finger var skörden av det här.

Det var vid det här laget jag började intressera mig för nh. Googlade lite och hittade en hel del intressant. Vår tränare vi fick senare på hösten är duktig nh-inriktad. Henne har jag lärt mig massor av. Det har länge grävt mig att jag longerar med en lina, då det heter att man skall använda två för att få hästen att böja sig. Har som sagt läst en hel del, min tränare har visat hur man gör (på en annan häst), såg dessutom Monty Roberts clinic. Med andra ord kan jag det nästan redan. :angel:
Tar mig till planen (fortfarande GÅR vi till planen) börjar med Join up, allt går superbra med min nyfunna teknik. Att tillägga är kanske att vi har ingen roundpen utan jag gör det på vanligt ridplan. Efter Join up börjar jag fixa med linorna, pållen står som en ängel, gör precis som man skall och så är det då att börja longera. Jep... smack och skritt, ha vad jag ÄR bra på det här:) Skall så gå lite mera mot rumpan och svänga linan ner från ryggen och bakom baken där den skall sitta. DÅ blir det fart på hästen. Hon sätter av i full galopp över planen. Jag kan inte släppa linorna (det är ju lerigt på planen...) utan plogar hela planlängden efter hästen. Väl i andra ändan vänder hon sig om och tittar på mig med minen "är du där ännu":angel:
Inga fysiska men den här gången, men kom överens om att min tränare får ge med en handvisning nästa gång....

När jag en gång i tiden va liten och hade ett gotlandsruss som va lite svår att hämta i hagen på sommarbetet. Så hade jag en havrehink med mig. Stod i hagen och lockade på mitt russ. Mammas gamla nordsvensk kom då gärna. Så stod jag och kollade mot ett annat håll än där nordsvensken var.

Hon ville minsann ha havre och ställde sig med sina extra sommarkilon på min lilla fot. Jag tappade havrehinken, så hästen stod kvar på min fot, men lutade sig mot havren som låg numera på marken. Jag försökte putta undan henne, men hon vägrade flytta på sig med så mkt gott på marken.

Slutade med att jag fick åka till sjukan, inget var brutet tack å lov. Men fick hoppa på kryckor i 2månader då foten var så svullen och skulle inte ens passa i den största skostorleken i världen:P Dem svällde upp och blev nästar 3ggr så stor.

Hästen var glad iaf, men blev ingen ridtur den dagen:P

jaaa jag har också varit liten och dum.. tex

11 år
- På sommaren fick jag och en kompis för oss att vi skulle bada med shettisarna, så vi tog dom till en sjö ca 2km bort, lyckas övertala ponnyn att följa med ner i vattnet tills hon har vatten nästan till manken och traskar runt efter mig. Då får ponny världens ryck och sätter av i full galopp iväg mot stallet.
Ringde en annan kompis som bodde på vägen som fick fånga in ponnyn och gick tillbaks till oss med den :p
- Red ut med kompisen som hade suttit på en häst ca 5 gånger innan på den andra shettisen, jag ramlar av mitt i djupsnön i skogen, min ponny sticker, kompisens ponny börjar bocka så hon flyger av och sen ser vi bara två små feta, försvinnande rumpor och vi får gå hem
- Har även jagat förrymda får osv med samma shettis, gissa hur bra det gick då xD

12,13 år
- Samma stall, fick för mig att jag skulle rida barbacka på en halvblodskorsning som jag red då... kravlar mig upp på hästen och galopperar med fladdrande armar och ben mot sommarhagarna och skriker nåt i stil med yeehaw och sen ser jag att stallägarens kille står och tittar på mig från deras hus, minns att jag tyckte det var sjukt pinsamt
- Halvblodskorsningens hage räckte ända ner till vägen, där jag skulle bli hämtad av pappa. Gick genom hagen, sen ser jag hästen och kommer på att jag kan lifta med den ner till vägen... Kravlar mig upp från en sten, hästen har bara grimma, skänklar lite och den sätter av i galopp nerför en backe, jag har en plastpåse i varje hand, tappar dom i backen.. Sen saktar hästen av och jag hoppar snabbt av och springer för att hämta påsarna och hoppas att ingen såg mig
- Red ut med samma häst, får för mig att galoppera över en äng, galopperar ett halvt varv sen vill hästen hem och sticker och jag kämpar förtvivlat med att stanna den och hon bara drar:angel:

Fniss!
Kul läsning.

Att stajla för folk när man rider brukar inte vara någon bra idé. Fast det här blev faktiskt riktigt coolt!:

Vi hade hästarna på bete bredvid en gocartbana för en herrans massa år sen. Jag red barbacka på mitt varmblod. Tog sats från ena sidan av hagen för att galoppera i full fart mot vindskyddet där några gocartåkare stod och kollade på hästarna. Fullt ös och väl framme gjorde hästen en riktig grisnit! Jag flög över halsen och landade (mirakulöst...) sanslöst snyggt på fötterna med tyglarna i handen. Klappade hästen och låtsades som om allt gått planenligt. :-)
Såg säkert ganska tufft ut.

Och så en ganska puckad grej.
Fick för mig att jag skulle lära hästen att hoppa över diken. Stoooora diken. Så stora att jag var tvungen att stå på backen på andra sidan diket. Mitt framför hästen. Som var klok nog att tveka men till slut hoppade hon. Rakt på mig. Såklart. Nästa gång stod jag på sidan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag hade ute sadelmakaren i tisdags och det visade sig att hoppsadeln inte alls legat bra. Han kände över henne och tyckte att hon...
Svar
16
· Visningar
1 481
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 177
Senast: mackan
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 244
Senast: anyberg
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka