Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis Nej, visst, men jag rider ju den vägen annars. Jag är bara så feg att komma ut med vagnen och tänker på alla möjliga och omöjliga otäcka scenarions som kan hända. Men jag tror bestämt att jag ska ta mod till mig någon söndag, när bussen inte går och det förhoppningsvis inte är så mycket bilar ute.

@Nielaa Haha, ja kakor kanske vore nåt att muta med :D
Hm ja hjärnan kan ju spela en spratt! Jag är mycket för att bara göra saker när det känns som rätt dag.

Hm ja hjärnan kan ju spela en spratt! Jag är mycket för att bara göra saker när det känns som rätt dag.

Ja, hjärnan spelar en verkligen spratt ibland. Jag håller med om det att göra saker när det känns rätt, tyvärr litar jag inte riktigt på min egen magkänsla. Den har lurat mig alldeles för många gånger.

Körde min Sparv med vagn för första gången i helgen :-D Hann både skritta och trava runt utan problem. Han verkarde trivas utmärkt och var helt obrydd vagnen. Måste dock jobba med på och avspänning en hel del.... Men han kommer garanterat bli en riktigt rolig körhäst :-D
Wiiiiiiieeeee Är så glad!!! :banana:

Senast ändrad:
Isak idag :love:

7585_10152219338897637_6302923783997442191_n.jpg

Hade en stallkompis med i vagnen idag, Isak var lika pigg och glad som vabligt! Nu har de dessutom kommit ut på bete på "heltid", så nu måste vi jobba extra mycket för att hålla magen borta ;)

@lil-sis Nej, visst, men jag rider ju den vägen annars. Jag är bara så feg att komma ut med vagnen och tänker på alla möjliga och omöjliga otäcka scenarions som kan hända. Men jag tror bestämt att jag ska ta mod till mig någon söndag, när bussen inte går och det förhoppningsvis inte är så mycket bilar ute.

@Nielaa Haha, ja kakor kanske vore nåt att muta med :D

Ja jag är torsk påde, när jag väl får äta så säger en godis/kakor och jag står till tjänst..haha lättköpt man är=)

Kom precis hem efter att ha varit ute och kört en runda. Det var härligt idag, L var positiv och det var lagom varmt. Det märks så himla tydligt att han har bättre kondition nu, han är pigg hela vägen runt och småtaktar till och med ibland och liksom frågar om vi inte kan springa liiite mer :) Vi mötte glassbilen också och det gick bra! Knappt en reaktion från Ls sida. Det går åt rätt håll med trafikträningen :)

Jag har ju sålt Menthol, så nu är jag tillfälligt utan körhäst, tills stoet kan börja köras igen. Men i helgen fick jag stillat mitt tävlingssug lite grann ändå, groomade till min tränare på Tjolöholm, såå sjukt kul!

Tack! @volvo740tjej, det är ett mias med svart grundfärg, vit passpoal och cerist kantband. Beställt för att det ska passa med vår tävlingsutrustning som jag är sjukt nöjd över :-P

Oxå den rosa kuskkilen på vagnen :love:

:-D

Hihi tackar! :-D
kl

Jag har nu köpt sprayfärg och slippapper och skall påbörja ommålningen av min NHS rockard efter midsommar=) Har man nått att plita med under semestern. sedan i höst skall maratonvagnen få lite kärlek.Men har inte bestämt färg där än. Om jag ska våga lite och ha vit/rosa. Eller neongrön med neonorange fälgar. eller bara metallicsvart med neongröna fälgar?=)
neonfärger skall iaf va våra tävlingsfärger, grönt och orange mest.

kl

Jag har nu köpt sprayfärg och slippapper och skall påbörja ommålningen av min NHS rockard efter midsommar=) Har man nått att plita med under semestern. sedan i höst skall maratonvagnen få lite kärlek.Men har inte bestämt färg där än. Om jag ska våga lite och ha vit/rosa. Eller neongrön med neonorange fälgar. eller bara metallicsvart med neongröna fälgar?=)
neonfärger skall iaf va våra tävlingsfärger, grönt och orange mest.
Om du är osäker på om du vågar kan du ju lacka med plasti dip, en avtagbar färg. :)

@Pinkilly Ni kommer att vara ursnygga på tävling!

Jag och L körde ett pass idag. Vi började med uppvärmning längs en runda ute och det gick bra med alla bilmöten (vi har ju haft lite problem i trafiken på sistone). Sedan gick vi in på ridbanan och körde ett kortare pass och det gick riktigt bra :) Finaste L :love:

På lördag bär det äntligen av ner till DO. "Min" 016L har äntligen kommit! Ponnyn får följa med så allt kan provas och tillpassas och vi får till och med övernatta hos DO.
Det blir en lång dag för lilla Ärtan för vi inleder dagen med 2 timmars jobb på Gärdet i Stockholm innan vi far vidare ner mot Linköping men hon är rätt härdad och älskar att följa med och fullkomligt skuttar in i trailern så fort hon ser den:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.