Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På lördag bär det äntligen av ner till DO. "Min" 016L har äntligen kommit! Ponnyn får följa med så allt kan provas och tillpassas och vi får till och med övernatta hos DO.
Det blir en lång dag för lilla Ärtan för vi inleder dagen med 2 timmars jobb på Gärdet i Stockholm innan vi far vidare ner mot Linköping men hon är rätt härdad och älskar att följa med och fullkomligt skuttar in i trailern så fort hon ser den:D

Imorgon bär de av för att hämta hem min maratonvagn jag köpt begagnad=)
WIIIIIIIIIIIIIII
Detta är vad jag köpt:D
maratonvagnen_zpse927a50c.jpg

maratonvagnbak_zpsad47fda1.jpg

Jag och L körde ett likadant pass idag som vi gjorde igår och det var lite mer utmanande idag än igår. Det blåste ganska rejält idag och L var rätt på tårna och det klipptes gräs bredvid ridbanan samtidigt som vi var där så L hade lite svårt att fokusera :D Men känslan är ändå positiv. Vi tränar vidare :)

@Nielaa Fast din har delade skaklar ser jag. Jag vill bygga om min till delade för jag har u-skakel nu. Du får gärna fota lite mer ingående hur dina skaklar sitter fast i vagnen sen när du fått hem den :-)

@Nielaa Fast din har delade skaklar ser jag. Jag vill bygga om min till delade för jag har u-skakel nu. Du får gärna fota lite mer ingående hur dina skaklar sitter fast i vagnen sen när du fått hem den :-)
Det kan jag göra,det är en glingowski ¨eller vad dom nu heter haha deras lättaste ponnyagn vad jag förstår=)

Wiiiiiiiiiiiiiii nu står vagen här hemma och bara ser vacker ut, idag lir de premiärkörturen med den=) Den är verkligen lätt, jag kunde med lätthet dra runt den med en människa som satt i den.=)
Så lilla Jorunn ska nog klara det galant med=)

Aahhh! Har just vaknat upp i stugan nere his DO. Fantastiskt trevliga och kunniga människor här! Lilla Ärtan står i hagen utanför och myser i solen och bil och släp är lastade inför dagens hemresa.
Det blev en 016L, en kuskkil och syntetselen med baksele, huvudlag, tömmar och draglinor.
Supernöjd och glad är jag!

@ASKAPLASKA Vi vill se en bild =). 016 är en fin rockard, jag var jättesugen på en 016i, men priset fick avgöra och det blev ju en träningsvagn istället.

Jag roade mig med en liten körtur på den nyskördade vallen igår kväll, tyvärr så är underlaget ganska ojämnt så att trava var inte särskilt trevligt annat än på rakt spår (i samma riktning som traktorn gått). Skönt att köra en liten tur i kvällssolen, jag uppskattar verkligen att det är ljust på kvällarna nu.

Åh vilken underbar körtur jag haft med Cosan ikväll, hjärtat bara svämmar över av kärlek och lycka. Första turen med vagnen hemm, andra turen totalt sen september då vi bara skrittade lite på klubben för att hon var smått hysterisk. Allt arbete börjar verkligen ge resultat, är så stolt över henne :love:

Vi körde först på grusparkeringen jag har nära mig och hon var verkligen jättefin. Lyssnade kanon och var avslappnad och fin. Sen körde vi ut och genom byn som hon tycker är otäckt, men hon gjorde det så himla bra ♥♥

Min pärla ♥

Åh vilken underbar körtur jag haft med Cosan ikväll, hjärtat bara svämmar över av kärlek och lycka. Första turen med vagnen hemm, andra turen totalt sen september då vi bara skrittade lite på klubben för att hon var smått hysterisk. Allt arbete börjar verkligen ge resultat, är så stolt över henne :love:

Vi körde först på grusparkeringen jag har nära mig och hon var verkligen jättefin. Lyssnade kanon och var avslappnad och fin. Sen körde vi ut och genom byn som hon tycker är otäckt, men hon gjorde det så himla bra ♥♥

Min pärla ♥
Sådana där turer är så fantastiska! När man är så där genomlycklig och vill berätta för hela världen hur bra det gått. Håll kvar i den känslan!

Min pärla ♥

SÅÅÅÅ FIN :love::love::love::love::o

Min pärla ♥

Såg bilder inne påphotobucket att du hade neongrönt selunderlägg till en shettis... vart har du köpt de?=)

Tror det var selar.se fast i hennes fysiska butik. Kan inte se att dom finns inne i nätbutiken nu. Gick och kollade om det var nått märke men det står bara longerpad full på den. Men jag har två av dom där, en cerise oxå och jag gillar materialet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar