Nawen alldeles perfekt storlek med liten B ^_^. Min gamla skäck var också på gränsen och det var stor skillnad mot shettisen i kroppsform och storlek även om hon bara var 5-7cm lägre
. Mer ponny och mindre pälsboll
.
Ja det känns precis lagom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nawen alldeles perfekt storlek med liten B ^_^. Min gamla skäck var också på gränsen och det var stor skillnad mot shettisen i kroppsform och storlek även om hon bara var 5-7cm lägre
. Mer ponny och mindre pälsboll
.
Grannen har Börjes bakselar som vi ändå lyckats få att sitta hyffsat. Men ser ut såhär på hemväg..@Chili Gör ett par hål i ryggstycket och knyt fast med ett snöre/en läderrem. Fäst med en martingalstopp eller tygelstopp i gummi. Tejpa med eltejp. Jag har ett "kors" som vår favoritselmakare gjort åt mig, som håller bärremmarna stadigt korsade (sedan kanar den lite sidledes, eftersom jag kör utan svanskappa).
@Buck Bakselarna kommer ju i så olika varianter. En del har ju bara en bärrem över korset som delar sig i två, andra har två (eller tre) separata remmar. En del bakselar med två remmar är menade att korsas över ändan på hästen. Sitter remmen väldigt långt bak är det ju svårt att få bra funktion på den tycker jag.
Ja men ca var ska plattan ligga tror du? Tycker att jag ser flera bilder/ filmer på fb där de ligger nere vid svanskappan :/.@Buck Det såg ju inte så bekvämt ut. Testa att ta bort plattan och korsa i hällan (eller ta bara ett balsnöre och knyt fast hela plattan i hällan). Om högerhästens ryggstycke ska sparas orört, ta ett balsnöre och dra från däckeln till krysset (jag hade ett orange balsnöre i flera månader när jag hade lånat ihop grejor =) ), annars gör två hål med en håltång och knyt fast.
Min nya baksele har två separata remmar med en platta på korset, där ryggstycket kan gå igenom. Men allt dras ju gärna bakåt. Eller åker upp. Eller på snedden.@Chili Gör ett par hål i ryggstycket och knyt fast med ett snöre/en läderrem. Fäst med en martingalstopp eller tygelstopp i gummi. Tejpa med eltejp. Jag har ett "kors" som vår favoritselmakare gjort åt mig, som håller bärremmarna stadigt korsade (sedan kanar den lite sidledes, eftersom jag kör utan svanskappa).
@Buck Bakselarna kommer ju i så olika varianter. En del har ju bara en bärrem över korset som delar sig i två, andra har två (eller tre) separata remmar. En del bakselar med två remmar är menade att korsas över ändan på hästen. Sitter remmen väldigt långt bak är det ju svårt att få bra funktion på den tycker jag.
Ja men ca var ska plattan ligga tror du? Tycker att jag ser flera bilder/ filmer på fb där de ligger nere vid svanskappan :/.
Jag har nog bilder här när min baksele ligger på det viset men jag vet att det inte är rätt. Så hoppas ingen tror det.Ja men ca var ska plattan ligga tror du? Tycker att jag ser flera bilder/ filmer på fb där de ligger nere vid svanskappan :/.