Lazer09
Trådstartare
I går var jag funktionär i Flyinge och fick lite inspiration att testa Giz i vatten. Vi har ju lite vatten att köra i hemma, ett stycke som är dåligt dränerat. Giz gick rakt i både i skritt och trav, men attans vad tungt det blev för honom när det blev lite djupt! Perfekt lågintensiv träning som omväxling. Dock hade han behövt ett typ amish-coller för tyngre drag, allt annat tenderar att glida upp. Han har tagit det lugnt i två veckor pga nån liten hosta som troligtvis bara var något i miljön han regaerat på, och sen tappsko. Han går på gräs, dvs det som växer i mina året-runt-hagar 12h om dagen även när han vilat. Ändå har han ökat massor i vikt om magen. En liten ponnybulle. Fan också. Och betesbegränsare kan han inte ha, det ser han till att ta av sig om inte brorsan hinner först. Och så gillar jag inte risken med att skada tänderna, även om den är rätt liten på några timmar om dagen. Så nu blir det rejält med träning och ännu mindre mat. (Gäller kusken också..)
I morgon ska han på återbesök hos fysioterapeuten, och sen till helgen satsar vi på att komma iväg och träna hinder på Flyinge.
Så himla fin ponny du har