Trångt mellan skaklarna, vad säger vi om det? Jag köpte ju en tung rockard men den är ju lite smal. Har inte kunnat använda den än då selens seltungor var för stora för hålen i skaklarna. Har inte vågat testa med remmar, är rädd att de skaver sönder snabbt. Har helt enkelt inte kommit mig för att beställa sådana seltungor man har ihop med en selpinne i metall som man klämmer ihop, men det måste ju bara passa. Så jag har inte provkört rockarden men jag har ställt henne i skaklarna och lyft dem. Hon reagerade lite då det är lite trängre än hon är van.
Så, hur trångt kan det vara? Den ska vara körd med en annan nordsvensk, jag vet dock inte hur stor hon var. Och detta blir ju det första med hjul min drar. Är det att be om problem om det är lite trångt?
Vi har även en lätt rockard som kanske passar men jag vill helst ha den tunga. När hon drar och känner tyngden blir hon mer fokuserad och jobbar. Bägge har dessutom punka men det märks knappt när man rullar den tunga med bildäck. Fasen, jag har massor med saker vi skulle kunna dra men inget passar ju.
Och snön försvann så kälken drog jag ju fram i onödan. Skulle verkligen vilja komma igång och jobba nu! Spänner för henne själv i lösa skaklar och går själv rundor i skogen med dem. Låter ju djävul så det är inget problem, och hon har börjat lära sig att svänga med rak kropp och korsade ben. Dra hem träd från skogen med linor gör vi också, men då vill jag vara två, så hon inte får för sig att gå hem helt plötsligt.
Just nu haltar träningen då jag helt enkelt inte orkar gå, gå, gå hela tiden. Tänk om man bara kunde åka lite vagn eller hoppa upp och ta en barbacka skrittrunda...