Köra gammal tävlingshäst?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
R

RebeckaKihlberg

Har en avelshingst på jobbet som gått på banan för ganska många år sedan, numera går han mest och skruttar,men man är allt lite sugen på att ta honom "på tur".
Har aldrig kört stor häst...största jag kört är D-ponny.
Finns de risk att han "flippar ur" när man ger sig i väg( om de nu bli av), någon amn bör tänka på?

//B

Risk föreligger väl att totton blir pigg och glad! :)

Se till att ha någon med som du kan ligga i rygg på. då brukar det gå bra!

Går han som avelshingst så brukar dessa hästar vara kloka och förståndiga, det som ofta kännetecknar en bra häst är deras förmåga att plocka fram krafterna när dom BEHÖVS...alltså inte i onödan i träning ;)

Min egna gamla hingst kan jag sätta i vagn så om han ionte varit körd på flera månader, utan bomull och allt, han är lika lat o cool ändå.....
Nu vet jag förstås inte vad du har för hingst, men som sagt så brukar inte hetsporrar bli avelshingstar....dom stoppar långt innan dom är godkända för det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 296
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 729
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25