Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste fråga bara... Tittade du inte på hästen först....
Och egentligen är ju inte skillnaden så stor... som sagt det är ju ridbarheten som bestämmer storleken mer än mankhöjden hos hästen.. Det hade varit en helt annan sak om det var en ponny.... Då kan du ju ha köpt en B ponny och inte få lov att tävla på den för att du fyllt 14... Men jag menar vi har rätt många elit hästar som pendlar på 158-160 utan att ha vare sig några problem på hoppbana eller dressyrbana.. Det viktigaste är RIDBARHET
Jo det är väl självklart att jag tittade på hästen... men det var inte frågan. Ridbarheten var mycket god, fick känslan av att den var mindre än vad som utgavs men tänkte inte så mycket på det. Letade häst som var över 165 egentligen... Men fastnade ändå för denna så det är inget att säga om. Det var inte RIDBARHETEN jag frågade om.... jag frågade om priset/värdet! När man lyssnar runt och frågar så är det lättare att sälja en häst med samma bakgrund som är runt 165-167 än 158-160 eller?
höjden på hästen har ju inte med värdet på hästen att göra
om det inte är ponny mått på de.. men då är de ju hårdare.. med på hästar är det inte höjden som bestämmer priset.. det är ju stam och utbildning som bestämmer de.
när mätman mätte min häst startade vi på 155 cm... och slutade 20 min senare på 150cm..
..
Jag skulle säga att så länge det inte är en häst med VÄLDIGT mycket kapacitet så skiljer det faktiskt rätt mycket på en häst på 158 och 162.
För det första har de mindre hästarna en mindre kundgrupp, och sedan är det svårare för en mindre häst att hävda sig bland de större då man kommer upp i klasserna (MSV/Svår dress & hopp)
Det är ju självklart att det ha betydelse med stam och så men om det är samma förutsättningar har inte höjden någon som helst betydelse menar du?