Köpt yogamatta...

till mina kommande akvariefiskar. :D

Jag handlade och köpte lite grejer igår och mina bestämda åsikter om vad jag behövde, visade sig enligt akvariehandlaren helt korrekta. När jag kom hem och skulle börja skölja gruset, kom jag kom på att det är en liten glipa mellan akvariet och brudkistan. Jag kom ihåg att vi hade ett liggunderlag under vårat barndomsakvarium. Men jag tänkte att yogamattan funkar minst lika bra. :)

Jag handlade och köpte lite grejer igår och mina bestämda åsikter om vad jag behövde, visade sig enligt akvariehandlaren helt korrekta. När jag kom hem och skulle börja skölja gruset, kom jag kom på att det är en liten glipa mellan akvariet och brudkistan. Jag kom ihåg att vi hade ett liggunderlag under vårat barndomsakvarium. Men jag tänkte att yogamattan funkar minst lika bra. :)
Frigolit är bättre.

Frigolit är bättre.

Jo, det är väl det, även om det gick bra med liggunderlaget vi hade på stereobänken där vi hade 110 l akvariet i tio år. Men hittade ingen frigolit, där jag kom fram på Clas Ohlsson, jag rev ner ett antal plastburkar, en skaftdamsugare och 3 Ahlgrens bilpåsar ändå... med permobilen... :D Men jag kanske kan stadga upp med några inkontinensblöjskartonger. Har några under sängen, som jag kan tömma. Lite McGyvertakter, sitter i.

Tack för tipset.

Senast ändrad:
1603304795219954464588035395618.webp

Inte ultimat som sagt, men bättre än glipa mellan glas och kista. 😊

Haha 😂 Fick upp en bild i huvudet på fiskar som utövade yoga och tänkte 'men hur får man mattan att inte flyta upp till ytan?' 😂 Ser iaf jättefint ut 👍😊

Haha 😂 Fick upp en bild i huvudet på fiskar som utövade yoga och tänkte 'men hur får man mattan att inte flyta upp till ytan?' 😂 Ser iaf jättefint ut 👍😊

"Varför gå i lera o sörja", som Robban Broberg sjöng om... och "Det ska va' gött o' leva, annars kan de' kvetta..." som After Shave och galenskaparna sjunger. Jag har varit med om så mkt kämpigt, så jag behöver le och vara glad också. Därför försöker jag också sprida den känslan åt andra vilket jag också många gånger får höra att jag gör. Allt behöver inte sägas så seriöst, de som vill förstå, förstår ändå. Men jag hoppas att jag kan förtydliga till dem som inte vill också. :heart

Och det HÄR är ju min "dagbokstråd" och här FÅR jag vara mig själv. :heart

*Mitt i natten är det, så en alvedon och dra täcket över huvudet igen*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 332
Senast: Roheryn
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 370
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 133
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 392
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar