En häst som håller på så här blir farlig och det har jag full förståelse för att man inte vill hantera om man känner att man inte rår på det. Ja, självklart är hästar djur och man måste ha förståelse för att det i vissa fall behövs speciallösningar men det är också en hobby för många, en dyr hobby, där det inte är underligt att man ledsnar om man blir rädd.
Jag har själv aldrig sålt någon av mina hästar jag har köpt eftersom jag varit för envis och gillat dom men skulle idag som "gammal och förståndig" aldrig utsätta mig för vissa situationer som ofta förekom med speciellt den äldre av mina hästar innan vi arbetat oss igenom de problem som fanns med henne.
Ja självklart ska en ta hjälp. Och självklart ska en sälja om en inte vill ha den.
Just i detta fall fick jag precis nu ikväll lite av ett hugg i bröstet för hästen..
Kanske uttryckte mig för hårt men 2 månader där bara detta, som tyvärr är självförvållat felas så blev min reaktion såhär.
Det är ändå flyktdjur? Att bindas fast är egentligen ganska onaturligt för dem. Även att kliva in ensam i en låda.