Koppla hunden!!!!!!!

martha

Trådstartare
För första gången igår fick jag vara med om en riktigt puckad ( enligt mig då ) situation...
Jag o en grannkompis var ute med hundarna igår kväll, hon har en rottistik och jag har ju då min sch/bc o DSG....lngre fram kommer en tjej i typ 16 års åldern med två kompisar med en hund modell större ( såg ut som en mager eller väldigt ung flat ) Hon skriker till oss att koppla hundarna, min kompis kopplar sin tik men jag har inget koppel med mig, så jag sa det ...KOPPLA HUNDARNA skriker hon igen...varvid jag ytterligare en gång säger att jag inget koppel har med mig men jag har kontroll på mina hundar....Hon står på gångvägen o fortsätter "skrika"....
Sen frågar jag om hon inte ska gå nån gång, för hon har ju koppel på sin :angel: ( hennes hund vägrar gå övht) eller om hon ska stå kvar där hela kvällen mitt i gångvägen...Då säger hon att hon ska stå där.....OK säger jag o fotar mina hundar o går förbi...NÄR jag ska gå förbi så slänger sig hennes kompis sig ÖVER deras hund o trycker ner henne i marken :cool::eek: Sen står dom bara där....

Jag undrar bara....vem är det fel på...egentligen :grin:

Sv: Koppla hunden!!!!!!!

:rofl: Nej verkligen inte ......
Vad hon inte visste är att min sch/bc "blir" hemskt "hundaggressiv" om han får koppel på sig...lös bryr han sig inte men med kopplet så gör han t om attacker....Kanske skulle kopplat han ändå :devil:

Schäfer/bordercollie och dansksvensk gårdshund

Skulle tippa på schäfer och bordercollie i den ene;)

Vad är sch/bc o DSG??? :confused:

Det är dessa

En schäfer/bordercollie blandning och en DanskSvenskGårdshund

9775614.jpg

hahahahaha hur reagerade deras hund innan kompisen slngde sig över den? hahahhaha och efter. omg!! haha

Konstigt att deras hund inte vågade gå förbi om de reagerar så varje gång de möter en annan hund ... Visserligen fattar jag att de ville att du skulle koppla dina, men det där var änna att överdriva en aning.

Konstigt att deras hund inte vågade gå förbi om de reagerar så varje gång de möter en annan hund ... Visserligen fattar jag att de ville att du skulle koppla dina, men det där var änna att överdriva en aning.

Håller med. Stackars hund :crazy:

Dock kan jag förstå att vissa inte vill gå förbi om man har hunden lös.
Vissa är faktiskt hundrädda och det får man respektera.

Ja,men man ser ju om den andra har koll eller inte...dessutom var hon före oss, och skulle åt samma håll...men stod ändå still MITT i gångvägen så vi fick gå FÖRBI på sidan om dom...hundrädd var hon väl knappast då hon hade en egen hund....

Som jag sagt innan så blir min stora aggressiv av koppel när han möter hundar och då mycket värre än han eg är...

Senast ändrad:

Jag vet faktiskt inte vad som är värst. Den andras knasiga beteende eller din uppenbara ovilja och nonchalans. Att din hund blir aggressiv med koppel på är ditt problem, inte någon annans och du får lösa det. Och att inte ens ha med sig koppel....du bor inte på landet längre. Jag kopplar sällan min hund, men ber någon mig om det så gör jag det. Nog för att jag tycker är folk är fjolliga och överdrivet hundrädda i allmänhet, men du överdriver ju åt andra hållet.

Jag vet faktiskt inte vad som är värst. Den andras knasiga beteende eller din uppenbara ovilja och nonchalans. Att din hund blir aggressiv med koppel på är ditt problem, inte någon annans och du får lösa det. Och att inte ens ha med sig koppel....du bor inte på landet längre. Jag kopplar sällan min hund, men ber någon mig om det så gör jag det. Nog för att jag tycker är folk är fjolliga och överdrivet hundrädda i allmänhet, men du överdriver ju åt andra hållet.

Que ?????????

Vaddå överdriver ? Är det MITT problem att min hund kan gå lös , även inne i stan? Är det inte ditt o alla andras mer i såfall för jag har inga problem, men tydligen du.
Om jag FOTAR honom så han går vid mitt knä när jag ber honom...är det mitt problem då....
Jag förstår mig inte på folk faktiskt :crazy:

..dessutom så går han SJÄLVMANT till mig när vi möter folk och går fot....

Jag håller ändå med om att man bör ha koppel med sig, HUR lydig hunden än är. Det finns hundrädda, och även om DU vet att du har koll på din hund, så vet inte DE det, och för dem känns det ju då tryggare om hunden är kopplad.

Och det kan ju faktiskt vara så, att även om man har en hund med sig, så kan man vara hundrädd. Eller rädd för en specifik slags hund. Eller vad som.

Min mamma är hundrädd, men inte för min hund, hon skulle alltså kunna ha med sig min hund men ändå vara rädd för mötande hund. Och för henne skulle det då kännas tryggare med ett v i s u e l l t koppel.

Jag menar inte att man alltid måste ha hunden kopplad, dock tycker jag man bör ha med sig koppel och visa sån respekt för människor som kan vara rädda.

Jag tycker inte det är så farligt om hunden uppenbarligen sköter sig. Dvs, inget halvdant fot där hunden springer hit och dit, utan en rejäl kontroll och så går man förbi.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 175
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 846
Senast: Otherside
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 001
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka