Koppar och mässing

Jag tänkte mortel först jag också men... Ska inte de vara typ... Runda? Den här är kantig, även på insidan :p
Kantig? Var? Jag ser bara runda former :confused::rofl:

(om man inte räknar med handtagen :p)

Edit: Om du googlar på "mortel mässing" så hittar du många exempel :)

Jag tänkte mortel först jag också men... Ska inte de vara typ... Runda? Den här är kantig, även på insidan :p
Om den är kantig så är det nog en souvenir och inte så mycket bruksföremål, en mortel är mig veterligen alltid rundad invändigt. Låter hemskt opraktiskt att försöka mortla något om man inte kommer åt det man vill mortla. :down:

@Asko I botten ;)
Men yes, sedär! Mortel it is then :)

@Mia_R Ja någon souvenir är det definitivt, googlade på Stora Blåsjön och kom till nån sjö i Jämtland, lär väl vara därifrån gissar jag :p Tror jag köper en normal rund mortel om jag hux flux får för mig att mortla nånting :D

@Asko I botten ;)
Men yes, sedär! Mortel it is then :)

@Mia_R Ja någon souvenir är det definitivt, googlade på Stora Blåsjön och kom till nån sjö i Jämtland, lär väl vara därifrån gissar jag :p Tror jag köper en normal rund mortel om jag hux flux får för mig att mortla nånting :D
Satsa på en stor isf, min klump väger nog minst fem kg och används beroende på vad jag ska laga för något, allt från att mortla kryddor till pastor av olika slag. :d

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
28 484
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?