Kopiera i photoshop

S

smiling_sun

Varför går det inte att kopiera en del av ett foto och klistra in på en ny sida, och sen använda den som jpg fil? Jg har en bild som jag vill endast ha med huvudet på hästen, så jag markerar det med markeringsramen och kopierar och klistrar in på ett nytt papper. men sen när jag ska spara går det inte att spara som vanligt och går inte att använda bilden i tex msn o så.. Gör jag fel?
 
Sv: Kopiera i photoshop

Förmodligen har du inte gjort den nya bilden till ett lager. Gör det så kan du spara den som jpg sen, för nu måste du ha den som psd va?
 
Sv: Kopiera i photoshop

Ok. Är inte så haj på det med photoshop.. Ja jag måste spara den som psd.. Men ska försöka klura ut det där med lager..Tack!
 
Sv: Kopiera i photoshop

Du har en meny som heter "Lager", långt ner i den finns "Gör till ett lager". Om du har engelsk heter menyn "Layers" och kommandot "Flatten image", om jag inte minns fullständigt fel. Gör det, så ska du kunna spara som jpeg sedan, du får välja det i spara-dialogen.

/Ida
 
Sv: Kopiera i photoshop

det brukar väl gå bra att bara välja "spara som..." och sen välja jpg-format i drop-down-menyn för format. sen får man trycka på "ok" för några varningar om att lagren kommer smältas samman om man väljer att spara i det formatet etc.

notering: efter att ha provat för säkerhets skull: japp, fungerar utmärkt!
 
Sv: Kopiera i photoshop

Funkar inte så för mig, men jag kör version 5, så det kan väl ha utvecklats... Om jag har flera lager, eller ett lager som inte är bakgrund, så kan jag inte välja något annat än *.psd. Ska jag spara som *.jpg så måste jag först göra allt till ett enda lager som är bakgrund, då finns det en hel massa kul format att välja mellan.

/Ida
 
Sv: Kopiera i photoshop

Ingen som skulle vilja förklara för mig hur man ex klipper ut ett hästhuvud på en helbild på en häst och sedan sätter in de i en bakgrundsbild? Har photoshop 7.0. :crazy:
 
Sv: Kopiera i photoshop

Du behöver använda lager. Lägg bakgrundsbilden i ett lager, och hästbilden i ett lager ovanför. Ta bort de delar av hästbilden som du inte vill ha med, så syns bakgrunden igenom. För att ta bort så kan du använda suddverktyget, eller så kan du markera det område du vill ta bort och trycke på delete eller baksteg.

/Ida
 
Sv: Kopiera i photoshop

Hmm, jag förstod nog inte hur du menade riktigt för de gick iaf inte att göra så som du beskrev. :(
 
Sv: Kopiera i photoshop

Tack. Inte för det fungerade ändå. :crazy: Men ska be min bror om hjälp....
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 410
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 450
Senast: Destiny_D
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 285
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 479
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp