Kopia av fysiskt foto?

Tigertofflan

Trådstartare
Jag har hittat ett gammalt foto som jag gärna skulle vilja ha på min vägg. Jag är dock livrädd för att förstöra eller tappa bort originalfotot eftersom det inte finns något negativ kvar. Jag har sett att det finns en butik i Stockholm som kan göra detta, men nu bor jag i Malmö.
Så; Jag är inte helt glad i att skicka bort fotot med posten, även om jag skickar det spårbart. Men, om jag skulle göra detta, vad ska jag googla för att hitta butiker som kan göra en kopia till mig?
Alternativt; Finns det någon butik i Malmö eller i närheten, som ni vet kan göra kopior av fysiska bilder?
 
Sv: Kopia av fysiskt foto?

Moderna kontorsskrivare idag gör väldigt bra kopior om du kan nöja dig med en sån så länge?
 
Sv: Kopia av fysiskt foto?

Jag hade vänt mig till en fotograf, de har ofta kontakter och kunskap om vad man ska tänka på,
 
Sv: Kopia av fysiskt foto?

jag skulle gå till en vanlig fotobutik eller liknande. Har bara ett passfoto kvar av min far och gick till den lokala butiken här och de sa att de kunde ordna förstoring upp till 10*15 av den typen av kort (nu har jag inte kommit mig för att lämna in kortet än, men ska göra det något tag)
 
Sv: Kopia av fysiskt foto?

En nagot normal modern scanner och en vanlig blackskrivare och kanske lite photoshop kan gora det du onskar pa ett naffs. Kanske tom forstora lite utan att det blir samre kvalitet. Kanske tom. battre. Kanner du ingen som har sadant?
 
Sv: Kopia av fysiskt foto?

Kan inte svara för hur alla företag gör men ett av dem tar bara kort på kortet m en hyfsat bra kamera och restaurerar det som behövs. Så det kan du ju göra själv. Lr be din lokala fotoatelje.

Lycka till.
 
Sv: Kopia av fysiskt foto?

Det är nog bara att gå till vilken fotoaffär som helst. Vår lokala skickar iväg småfoton för förstoring till samma företag som dom använder sig av för att skriva ut vanliga bilder från minnen. Men det måste gå och göra privat också..
 
Sv: Kopia av fysiskt foto?

Mitt tips är att scanna in fotografiet i hög upplösning hos någon med scanner och sedan framkalla den digitala bilden hos ex. Photobox, Fujifilm eller någon annan som framkallar digitala foton. Så har jag själv gjort och blivit nöjd.:) Det blir billigare än att göra en avfotografering hos en fotofirma och dessutom när du har en digital version av bilden kan du framkalla den flera gånger i framtiden utan att använda originalbilden.
 
Senast ändrad:
Sv: Kopia av fysiskt foto?

Så gjorde jag också, det gick smidigt och blev bättre än jag hade förväntat mig. Det enda minuset är att man ofta får framkallat på blankt fotopapper och de gamla fotona (beroende på vad man menar med gammalt förstås) ofta är matta. Själv har jag satt min kopia i en ram med glas, så det syns inte om pappret är matt eller blankt.
 
Sv: Kopia av fysiskt foto?

Det kan du nog göra i vilken fotobutik som helst. Jag gick till den lokala runt hörnet för att få ett 10*15 foto förstorat, det blev jättebra och var inte speciellt dyrt heller. Jag kunde välja storlek själv (bra kvalitet på pappersfotot).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 999
Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 683
Senast: Killaloe
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 897
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp