Sv: Köper någon dessa hundar?
Men då kanske det blir mellandagsrea?
Men då kanske det blir mellandagsrea?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en ex-kollega som föder upp en jäkla massa chihuahua-phalene. Säljer som smör i solsken. De har en massa tikar, avlar hejvilt, noll omkostnader mer än som du skriver tiken under dräktighet, inga restriktioner för kullantal som SKK har, inga ögonlysningskostnader, inga vaccinationer, inga utställningar, inga chipmärkningar, valpbesiktningar osv. Och deras valpar kostar mer en renrasig "för de är ju så söta". De drar in hur mycket som helst, svart, på de där hundarna. Rena fabriken.
Jag förstår inte att ngn betalar för blandrasvalpar öht.
Vad är det för fel på blandraser? Är det för att de automatiskt = dåligt uppfödda? Eller blir det konstiga individer av korsningarna (fast då borde ju en del blandrasvalpar vara ok)? Eller är det bara "finare" med renrasiga, även om man vill ha den som sällskapshund? Jag kan absolut ingenting om hundar, men råkade snubbla in här av misstag och blev nyfiken .
Finns en hel del sådana i mitt område med och tyvärr bryr dom sig inte om att det även är reglerat via jordbruksverket hur pass ofta en tik får valpa och hur tidigt dom får paras första gången. Många av dessa kör ofta tills tiken mer eller mindre stupar och då säljs dom...