Sv: Köpa varghund
Förlåt... förstod inte detta???Jag tycker inte att en hund som kan vara lös är en lydig hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt... förstod inte detta???Jag tycker inte att en hund som kan vara lös är en lydig hund.
Jag har pli på mina hundar, men det betyder inte att jag har kuvat deras naturliga instinkter. Jag förstår att vissa ränder går aldrig ur, därför har jag dem kopplade. Jag tycker inte att en hund som kan vara lös är en lydig hund. En hund som kan gå i koppel är bättre. Mina voffsingar har inte sprungit bort dock, de hinner ta bytet innan de försvinner från mitt synfält
Det här med träning kommer bli en ordentlig utmaning för dig, dom har så gott som ingen "will to please" eller är inte ett dugg intresserade av det där med lydnad. Men allt går ju såklart! Varghundarna har stor portion jaktlust och det du kan behöva jobba med om du vill ha hunden lös är om den skulle få för sig att springa efter vilt eller annat som är kul att jaga (vilket är högst sannolikt
Är du envis som in åt h-"vete kan du nog få den mest envisa åsna att göra som du vill. Det tar visserligen dubbelt så lång tid som med alla andra hundar. Poängen är ju att hitta dom rätta knapparna och att hunden vill vinna din uppmärksamhet och belöning! Jag tror inte att en irländare går att tvinga till lydnad, dom blir nog precis som mina mer motvalskärring då. Det mesta handlar väl om att luras, och att hitta rätt moment i en situation att framkalla vad man nu än vill ha fram. Jag tror nog att det ska gå om du är listig som räven och envis som åsnan
Speciellt om den har extrem jaktlust ( mer än vanligt ) det var vad jag försökte få fram.... Danke
Och vadå nybörjargrej? Vem har sagt att man inte får ta hjälp av proffs?
'fast det är ju det att det inte vimlar av proffs, och särskilt inte proffs på vinthundar.
.
Vill du ha en hund att träna och arbeta med bör du nog skaffa dej en annan ras, för de irländska varghundarna är bland de dummaste och lataste jag har träffat.
För att få en vinthund att lyda något så när omedelbums så krävs det att man lägger fram det på ett sätt så att hunden tror att det är hans egen idé.
Finns det proffs som endast är inriktade på en ras? Det visste inte jag!