Sv: Köpa varghund
Jag skulle nog vilja påstå att en vinthund har bra mycket bättre förutsättningar för att trivas på begränsad yta än en mops. Vinthundar är generellt fruktansvärt lata och har dom bara nån stans å ligga på så klarar dom sig...
Jag var hundvakt åt 5 vinthundar i sommras (1 hjorthund, 1 borzoi och 3 greyhound) å jag märkte inte ens att dom var där. Dom låg i sängen hela dagen.. Då tar mina katter mer plats än en vinthund.
Röra sig kanske? Jämför själv med att du skulle få så pass begränsat utrymme att allt du skulle kunna göra är att stå, sitta eller ligga. Hur trivsamt skulle det vara? Även om lägenheten är stor så är det STOR skillnad mellan hundarnas rörlighet och begränsningar, jämfört med hur stora dem är. Om du har en lägenhet på 45 kvadrat, och du sätter in t ex en mops och en varghund, vem har då bästa förutsättningar för att kunna röra sig trivsamt i lägenheten?
jag säger inte att tomten eller lägenheten behöver vara av de största slagen, även om nu större är bättre.
Jag skulle nog vilja påstå att en vinthund har bra mycket bättre förutsättningar för att trivas på begränsad yta än en mops. Vinthundar är generellt fruktansvärt lata och har dom bara nån stans å ligga på så klarar dom sig...
Jag var hundvakt åt 5 vinthundar i sommras (1 hjorthund, 1 borzoi och 3 greyhound) å jag märkte inte ens att dom var där. Dom låg i sängen hela dagen.. Då tar mina katter mer plats än en vinthund.