köpa transport...

JoCfin

Trådstartare
Ska köpa beg hästtransport. Har en bil som får dra 1480 på B-kort, och tänkte därför köpa en som har totalvikt mellan 1350-1450 (har en ganska lätt häst under 600 kg). Räknar med att sälja transporten inom ett par år då jag har en äldre häst och tveksamt om jag köper en till direkt efter denna.

From nästa år kommer det ju att bli tillåtet att dra upp till 4250 kg med 'utökad behörighet'. Kommer de transporter som har så pass låga vikter blir svårsålda tror ni? Har hört att det är krångligt att typa om dem senare.

Sv: köpa transport...

För många bilar blir det ju inte så jättestor skillnad. B-behörighetsvikten och vad bilen får dra max ligger nära varandra för många personbilar, och då spelar det ju ingen roll att tågvikten medger 750 kg mer (som mest).

Är det bara 150 kg mellan b-behörighetsvikten och vad bilen får dra (från 1350 kg på b-berhörighet och 1500 kg vad bilen får dra med be-behörighet t ex.) blir ju skillnaden ändå inte stor efter ändringen.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 486
Senast: Farao
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 701
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 926
Senast: Mimmimamma
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka