Köpa sele

Nebraska

Trådstartare
Det var ett tag sen jag köpte någon och är lite lost. Letar efter en så billig sele som möjligt till en helt ok kvalitet. Den ska bara användas till banjobb. Funderar på en HQ men det är inget måste.
Har ni något förslag på billigt märke som ändå duger?
Eller gör man bästa affären att köpa begagnat?

Sv: Köpa sele

Börjes duger fint gällande läder. Hade min länge och den höll. Vad jag däremot upptäckte efter ett tag var att ena tömöglan började gräva sig ner och trycka på hästen. Selen sjönk alltså ihop så pass att det kändes på hästen.
Så den selen slängde jag. När jag då skruvade av tömöglorna upptäckte jag att de även var olika långa!

T.S: Köp ett begagnat i kvalitet istället! Du hittar ju en begagnad för mellan 1500-2500 om du kikar runt lite. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 439
Senast: morgaine
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
798
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
924
Senast: Ajda
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar