Köpa obesiktad unghäst

Sv: Köpa obesiktad unghäst

Nomina: Jag kände precis som du, 3 år, oinriden, ohanterad, inga problem hos tidigare ägare, försäkrad sen 1,5 års ålder. Lågt livvärde 40'.
Du får som sagt försäkra för liv/anv, men om något händer som kan spåras till att det fanns innan försäkringen tecknades (jag hittade förträngning och artroser på halskotpelaren på min och då var han ändå vet.bes u.a), så får du inte ut något alls, och då spelar det ingen roll om han är vet.bes eller ej.

Mig frågade de bara vilken veterinär jag änvänt (gårdsbes), och om han gått igenom u.a. För det skulle räcka med gårdsbesiktning... Kan nog vara en idé att prata med förs.bolaget, så du slipper tråkiga överraskningar ifall du skulle behöva använda försäkringen, hoppas dock att du slipper det.

Sv: Köpa obesiktad unghäst

Jag hade faktiskt glömt bort detta, så det var tur att jag hittade tillbaka till tråden igen!
Ska ringa försäkringsbolaget imorgon och se vad dom säger :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 821
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Nu vill Folksam uppenbarligen bli av med alla tävlingshästar........... Villkorsändringar kommer för varje dag nu alla med en sak... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 389
Senast: lomuxx
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 981
J
Ekonomi & Juridik Sålde min kära val för någon vecka sedan. En 9 årig allround val som tävlat lägre klasser i hopp. Han såldes till en finsk tjej... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 229
Senast: jorgensvensson66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka