Säg till om du behöver hjälp att hämta!Ett från din grannby som låg på FB igår kväll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säg till om du behöver hjälp att hämta!Ett från din grannby som låg på FB igår kväll
Säg till om du behöver hjälp att hämta!
Jag har med 70 spis, inga större problem att hitta.Jag är i lite samma läge men min ugn fungerar än så länge. Jag kommer att köpa en med varmluftsugn och vanlig keramikhäll. Jag har för många kastruller jag tycker om som inte fungerar med induktion plus att jag anser att det inte är värt de extra pengarna.
För min del kommer det att bli extra bängligt... min spis är 70cm bred, dvs inte det vanligaste måttet. Särbon ska göra någon form av förlängning av befintlig skiva bredvid spisen.
Ser exakt ut som den jag köpte, fast min har induktion.Jag köpte denna när den gamla pajade.
https://konsumentmagasinet.se/keramikhaell-test/#Electrolux_EKC6051BOW
Den var bäst i test och finns även som 70 cm och heter då EKC7051BOW.
Det går snabbt att koka vatten men jag är framförallt väldigt nöjd med varmluftsungen . Blir varm väldigt fort och jämn värme. Kan ha inne flera plåtar utan problem. Gillar även att den har traditionella vridknappar.
Jag har inte provat en induktion. Jämför endast med andra spisar icke induktion. Detta är den snabbaste jag har provat.Ser exakt ut som den jag köpte, fast min har induktion.
Intressant att din keramik kokar vatten snabbt när min induktion inte gör det.
Precis så gör vår keramikhäll också.Så är min spis också. Men den har en "manöverpanel" på ovansidan där man ser vilken värme som plattarna är inställda på, plus en timer. Det är den som får spel om man nuddar den med våt trasa, vätska som kokar över eller eller en kastrull. Samtidigt som det är ett elände att få timern att reagea på mina fingrar. Touchpanel - jo kyss mig
Jag har med 70 spis, inga större problem att hitta.
Jag köpte denna när den gamla pajade.
https://konsumentmagasinet.se/keramikhaell-test/#Electrolux_EKC6051BOW
Den var bäst i test och finns även som 70 cm och heter då EKC7051BOW.
Det går snabbt att koka vatten men jag är framförallt väldigt nöjd med varmluftsungen . Blir varm väldigt fort och jämn värme. Kan ha inne flera plåtar utan problem. Gillar även att den har traditionella vridknappar.
Det hade jag ingen aaaning om, måste nog ha en riktig superugn dåDet låter ju lovande att ugnen är bra. Surdegsbröd är krävande och min nuvarande ugn är inte ens i närheten av att vara tillräcklig för dem.
Tänk på att inte har djur inne i huset/lägenheten då du använder funktionen.Efter att ha läst här om ugnars självrengöringsprogram rotade jag reda på bruksanvisningen för min ugn (har nyligen flyttat och har inte ens tänkt tanken) Och den har tydligen ett sådant program, så tack alla som nämnt det! Livet kändes plötsligt lite lättare
Fast det har jag på min. Så det finns.Problemet med dagens 70-spisar är att jag inte hittat någon med en stående förvaring i ena sidan, jag använder den mycket (jag har mina baguettplåtar där). Dvs ugnen tar hela bredden. Då är det ingen poäng med en 70-spis utan då är det bättre att särbon får fixa en stående förvaring bredvid spisen. Mitt kök är EXTREMT trångt också så 10cm extra utrymme på ena sidan är välkommet.
Fast det har jag på min. Så det finns.
Efter att ha läst här om ugnars självrengöringsprogram rotade jag reda på bruksanvisningen för min ugn (har nyligen flyttat och har inte ens tänkt tanken) Och den har tydligen ett sådant program, så tack alla som nämnt det! Livet kändes plötsligt lite lättare
Tänk på att inte har djur inne i huset/lägenheten då du använder funktionen.
Speciellt fåglar och mindre djur kan ta skada och till och med dö av gasen som bildas vid rengöringen
troligtvisPå tal om det så står det i min bruksanvisning att inte rengöra kokzonerna och ugnen med högtryckstvätt. Finns det folk som gjort det eftersom dom måste nämna det?